گزارش سه ماهه دوم ۲۰۲۱ آمازون بیشترین درآمد پرایم دی را نشان می‌دهد

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ آمازون از درآمد ۱۱۳ میلیارد دلاری این شرکت خبر می‌دهد که بخش بزرگی از آن مدیون فروش رکوردشکن در پرایم دی است.
تبلیغات

با اینکه گزارش سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ آمازون از درآمد رضایت‌بخش این شرکت در دوره اخیر خبر می‌دهد، به‌نظر می‌رسد همچنان نتوانسته به پیش‌بینی‌ها واقعیت ببخشد. در این دوره، آمازون به‌لطف فروش ۲۵۰ میلیون کالا در رویداد دوروزه پرایم دی (Prime Day)، رکورد فروش در این رویداد را شکسته و به درآمد کل ۱۱۳ میلیارد دلار در سه ماه دست پیدا کرده است. افزون‌براین، سرویس‌های وب آمازون (AWS) هم درمقایسه‌با دوره سه‌ماهه گذشته رشد زیادی یافته و حدود ۱۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

آمار آمازون شگفت‌انگیز است؛ اما همچنان با پیش‌بینی‌ها ۲ میلیارد دلار فاصله دارد. این شرکت اعلام کرده است که برای درآمد سه‌ماهه سوم سال جاری رقمی بین ۱۰۶ تا ۱۱۲ میلیارد دلار را پیش‌بینی می‌کند. این در حالی است که درآمد موردانتظار تحلیلگران برای سه‌ماهه جاری ۱۱۹ میلیارد دلار تخمین زده شده است. مدیر ارشد مالی آمازون، برایان اولسافسکی، این آمارها را به تغییرات پیش‌آمده براثر کاهش محدودیت‌های همه‌گیری کووید نسبت می‌دهد. در این شرایط، بیشتر مردم از خانه و شرایط قرنطینه خارج شده و به محل کار خود بازگشته‌اند.

اولسافسکی دراین‌باره می‌گوید:

سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ برای بسیاری از مشتریان ما یک دوره گذار بود. با کاهش محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری، بسیاری از مردم به محل کار برگشتند و کمتر در خانه حضور داشتند؛ بنابراین، با اینکه مشتریان پرایم همچنان از ما خرید می‌کردند، درمقایسه‌با زمان اوج همه‌گیری میزان خرید سایر مشتریان کاهش محسوسی را نشان می‌داد.

با وجود روند کاهشی در خریدهای آنلاین، آمازون باید روی سرویس‌های وب خود تمرکز کند. فعلا با‌‌توجه‌به درآمد به‌دست‌آمده از این بخش در سه‌ماهه اخیر، می‌توان گفت چشم‌انداز آینده برای AWS روشن است و شرکت‌های زیادی در حال عملی‌کردن برنامه‌هایشان برای انتقال کسب‌وکار به کلاد هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات