پردیس یک‌میلیارد‌دلاری جدید اپل در کارولینای‌شمالی سه‌هزار شغل ایجاد می‌کند

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل اعلام کرده است که قصد دارد یک‌میلیارد دلار برای احداث پردیس جدیدی در کارولینای‌شمالی سرمایه‌گذاری و صندوقی نیز برای حمایت از دانشگاه‌های این ایالت ایجاد کند.
تبلیغات

اپل در اطلاعیه‌ای از برنامه‌هایش برای سرمایه‌گذاری در چند پروژه‌‌ در ایالات متحده پرده برداشته است که از بین آن‌ها می‌توانیم به احداث پردیس و مرکز مهندسی جدیدی در کارولینای‌شمالی با سه‌هزار نفر کارمند اشاره کنیم. همچنین، کوپرتینویی‌ها گفته‌اند هشتادمیلیارد دلار دیگر نیز در سراسر ایالات متحده سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

به‌گزارش ورج، اپل پیش‌تر و در سال ۲۰۱۸ اپل گفته بود در پنج سال آینده، قصد دارد بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کند؛ اما امروز اعلام کرد سرمایه‌گذاری خود را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد و آن را به ۴۳۰ میلیارد دلار می‌رساند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در بیانیه‌ای می‌گوید در این دورانِ بهبود و بازسازی، اپل با سرمایه‌گذاریِ نسلی‌ای که به جوامع ساکن در تمام ۵۰ ایالت می‌رسد، تعهدش را به نوآوری و تولید آمریکایی دوچندان می‌کند.

اپل همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های حوزه‌ی فناوری در دوران دنیاگیری ویروس کرونا موفق ظاهر شده است. ویروس کرونا مشکلات شدیدی در برخی صنایع ایجاد کرد و باعث شد سرمایه‌گذاران به‌دنبال جای دیگری برای سرمایه‌‌گذاری بگردند و سراغ شرکت‌های فناوری بروند. برخی افراد معتقدند اپل تلاش می‌کند در اطلاعیه‌‌های این‌چنینی برای سرمایه‌گذاری بیشتر اغراق کند؛ اما حقیقت این است که چنین اتفاقاتی برای شرکت موفقی نظیر اپل واقعا بزرگ و مهم هستند.

طبق اعلام اپل‌، سرمایه‌گذاری هشتادمیلیارد‌دلاری قرار است به پرداخت مستقیم به تأمین‌کنندگان آمریکایی، سرمایه‌گذاری در دیتاسنتر، هزینه‌های سرمایه‌ای در ایالات متحده و دیگر هزینه‌های داخلی نظیر تولید دَه‌ها فیلم و سریال اپل تی‌وی پلاس در ۲۰ ایالت اختصاص داده شود. 

احداث پردیس جدید اپل در کارولینای‌شمالی اتفاق مهمی است و نشان می‌دهد شرکت کوپرتینویی ترندی را دنبال می‌کند که در چند سال اخیر در صنعت فناوری ایجاد شده است و توجه بیشتری به مقرهای سازمانی دیگری در خارج از کالیفرنیا نشان می‌دهد. در‌حال‌حاضر، گوگل مشغول سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد‌دلاری برای احداث پردیسی در شهر نیویورک است و آمازون دومین مقر نظارتی‌اش را در ویرجینیا احداث می‌کند. اوراکل نیز سال گذشته‌ی میلادی اعلام کرد که دفتر مرکزی‌اش را از سیلیکون‌ولی به آستین تگزاس منتقل می‌کند.

پردیس کارولینای‌شمالی اپل قرار است عضوی از «مثلث تحقیقاتی» این ایالت متشکل از دانشگاه‌ دوک و دانشگاه ایالت کارولینای‌شمالی و دانشگاه کارولینای‌شمالی در چپل هیل باشد. اپل گفته است بیش از یک‌میلیارد دلار برای احداث پردیس جدیدش سرمایه‌گذاری می‌کند و می‌خواهد حداقل سه‌هزار شغل جدید در حوزه‌های یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، مهندسی نرم‌افزار و دیگر حوزه‌های انقلابی ایجاد کند. 

نکته‌ی جالب‌ این است که اپل می‌گوید قصد دارد صندوقی ۱۰۰ میلیون‌ دلاری برای حمایت از دانشگاه‌ها و جوامع در کارولینای‌شمالی راه‌اندازی و بیش از ۱۱۰ میلیون دلار به ۸۰ شهر فقیر ایالت کارولینای‌شمالی برای تأمین هزینه‌ی زیرساخت‌های حیاتی نظیر شبکه‌‌ی پهن‌باند، جاده، پل و مدارس غیرخصوصی کمک کند. دولت بایدن هزینه‌های مربوط به توسعه‌ی زیرساخت‌های حیاتی را در بین سرمایه‌گذاری‌های ‌اصلی‌اش قرار داده است؛ بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد شرکت‌های خصوصی در این حوزه عملکرد بسیار بهتری از دولت نشان داده‌اند.

برای کسب جزئیات بیشتر درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی اپل می‌توانید بیانیه‌ی مطبوعاتی این شرکت را مطالعه کنید. اپل گفته است قصد دارد در کالیفرنیا،‌ کلرادو، ماساچوست، تگزاس، واشینگتن و آیووا افراد جدیدی را به تیمش بیفزاید و روی پروژه‌های انرژی پاک بیشتری در خاک ایالات متحده و خارج از مرزهای کشور سرمایه‌گذاری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات