سود یک میلیارد دلاری تسلا از سرمایه‌گذاری در بیت کوین

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق محاسبات یک تحلیلگر امور مالی، سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین سود کاغذی یک میلیارد دلاری برای این شرکت به ‌ارمغان آورده است.
تبلیغات

دنیل ایوز، یکی از تحلیلگران مؤسسه‌ی مالی Wedbush Securities، اعتقاد دارد تسلا حدودا یک میلیارد دلار سود کاغذی ازطریق سرمایه‌گذاری در رمز ارز بیت کوین به ‌دست آورده است. براساس تخمین ایوز، تسلا در مسیری قرار دارد که در صورت دنبال کردن آن، می‌تواند با سرمایه‌گذاری در بیت کوین، سودی بیشتر از فروش خودروی برقی در کل سال ۲۰۲۰ کسب کند.

در اوایل ماه جاری میلادی، تسلا پرونده‌ای در وب‌سایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت کرد تا اعلام کند ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین برای «انعطاف بخشیدن به سیاست‌های کاری و به حداکثر رساندن بازگشت پول» خریداری کرده است. ظاهرا خرید بیت کوین توسط تسلا در تاریخی نامشخص در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) انجام شده است. تسلا هنوز نگفته بیت کوین را با چه مبلغی خریداری کرده است و فعلا نمی‌دانیم  فرایند فروش بیت کوین را انجام داده است یا خیر.

براساس گزارش CNBC، قیمت بیت کوین در سال جاری میلادی به ‌شکلی محسوس افزایش پیدا کرده است و توانسته چندین و چند بار رکوردشکنی کند. هفته‌ی گذشته ارزش بازار بیت کوین برای نخستین بار به یک تریلیون دلار رسید و طبق آمار، ارزش بیت کوین درحال‌حاضر با رشد سالانه‌ی ۹۴ درصدی مواجه شده که عددی شگفت‌انگیز است.

دنیل ایوز هنوز نگفته است که براساس کدام محاسبات متوجه شده تسلا یک میلیارد دلار سود کاغذی کسب کرده است؛ اما براساس داده‌های منتشرشده توسط CoinDesk، قیمت بیت کوین از ۳۴,۷۹۳٫۴۵ دلار در روز ۳۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (۱۲ بهمن ۱۳۹۹) به ۵۷,۴۸۷٫۰۳ دلار در روز ۲۰ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۲ اسفند ۱۳۹۹) رسیده است. یادداشت دنیل ایوز دقیقا در روز ۲۰ فوریه‌ی امسال منتشر شد. 

این یعنی در بازه‌ی زمانی اعلام‌شده قیمت بیت کوین رشد ۶۵ درصدی تجربه کرده است و همین موضوع باعث می‌شود سود سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری تسلا در این ارز رمزنگاری‌شده به حدود ۹۷۵ میلیون دلار برسد. با درنظرگرفتن ارزش ۵۸,۳۳۲٫۳۶ دلاری بیت کوین در روز دوشنبه، سود تسلا از مرز یک میلیارد دلار رد می‌شود.

دنیل ایوز می‌گوید سرمایه‌گذاری در بیت کوین موضوعی فرعی برای تسلا محسوب می‌شود؛ اما به‌وضوح می‌بینیم که نتایج اولیه‌ی ناشی از این سرمایه‌گذاری بسیار مثبت بوده‌اند. او می‌گوید توجه تسلا به بیت کوین باعث به‌ راه‌ افتادن ترندی می‌شود که انتظار داریم در ۱۲ تا ۱۸ ماه پیش رو، دیگر شرکت‌‌های سهامی عام را متأثر کند. 

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و دومین فرد ثروتمند جهان، مدت‌ها است به ‌شکلی گسترده از ارز رمزنگاری‌شده حمایت می‌کند. او اخیرا گفته است نگه‌داری بیت کوین نسبت‌ به پول نقد، کمتر احمقانه به‌نظر می‌رسد.

تسلا هنگام اعلام خبر سرمایه‌گذاری در بیت کوین، گفت در آینده‌ای نزدیک امکان خرید خودروهایش را با این ارز رمزنگاری‌شده به‌ شکل محدود فراهم می‌کند. در پی سرمایه‌گذاری تسلا قیمت بیت کوین به ‌شکل ناگهانی به بالای ۴۳ هزار دلار جهش کرد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات