قیمت بیت کوین پس از سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری تسلا در این رمزارز، به بیش از ۴۳ هزار دلار رسید

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با انتشار گزارش‌های مربوط به خرید ۱٫۵ میلیارد دلاری تسلا، قیمت بیت کوین در چند دقیقه ۳،۰۰۰ دلار افزایش یافت و رکورد جدیدی ثبت کرد.
تبلیغات

قیمت بیت کوین (Bitcoin) امروز، تنها در چند دقیقه تقریبا ۳،۰۰۰ دلار افزایش یافت. براساس گزارش خبرگزاری Cointelegraph، دلیل اصلی افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین این بود که برخی گزارش‌ها اعلام کردند تسلا، شرکت خودروساز ایلان ماسک، ۱٫۵ میلیارد دلار از این رمزارز را خریده است. داده‌های حاصل از Cointelegraph Markets و TradingView نشان می‌دهند قیمت بیت کوین در پی انتشار گزاش‌های مربوط به تسلا، ناگهان به بیش از ۴۳،۰۰۰ دلار جهش کرده است.

پرونده‌ی جدیدی که به‌تازگی در کمیته‌ی بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) ‌ثبت شده است، نشان می‌دهد تسلا برای خرید ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین برنامه دارد. براساس این پرونده، ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) سیاست‌های سرمایه‌گذاری تسلا به‌روزرسانی شده است تا خودروساز آمریکایی انعطاف بیشتری به این سیاست‌ها ببخشد و میزان بازگشت پول را به حداکثر برساند.

تسلا می‌گوید پول نقد یادشده به‌منظور حفظ نقدینگی عملیاتی مناسب ضروری نیست و به‌عنوان بخشی از سیاست‌های جدیدش که کمیته‌ی بازرسی هیئت‌مدیره تأیید کرده است، قصد دارد بخشی از چنین مبلغی را در قالب دارایی‌های ذخیره‌ایِ جایگزین خاصی شامل دارایی‌های دیجیتالی و شمش طلا و طلای قابل‌معامله در بورس سرمایه‌گذاری کند. 

درادامه‌ی بیانیه‌ی تسلا آماده است: «طبق سیاست جدید، مجموعا ۱٫۵۰ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و ممکن است دارایی‌های دیجیتالی را گاه‌و‌بی‌گاه یا بلندمدت تصاحب کنیم یا نگه داریم.» تسلا انتظار دارد که در آینده‌ی نزدیک بتواند بیت کوین را به‌عنوان روشی پرداختی برای محصولاتش بپذیرد. به‌گفته‌ی تسلا، این فرایند با رعایت قوانین و در ابتدا به‌صورت محدود انجام می‌شود. تسلا در حالی برای خرید ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین اقدام کرده است که مدیرعامل این شرکت، ایلان ماسک، مدتی پیش ‌به بیت کوین ابراز علاقه کرده بود. در آن زمان، ماسک در توییتر با یکی از متخصصان رمزارز گفت‌و‌گو کرد و از احتمال انتقال معاملات بزرگ تسلا به بیت کوین خبر داد.

ایلان ماسک که با عبور از جف بیزوس اکنون ثروتمندترین فرد دنیا محسوب می‌شود، در تازه‌ترین اظهارنظر خود گفته بود که حامی بیت کوین است. ماسک پیش‌تر با اضافه‌کردن هشتگ بیت کوین به بخش بیوگرافی حساب کاربری توییترش، باعث افزایش ناگهانی ارزش این رمزارز شده بود؛ اما این هشتگ اکنون حذف شده است. ماسک مدتی است توییت‌هایی درباره‌ی دوج کوین منتشر می‌کند. در زمان نوشته‌شدن این مقاله، ارزش بیت کوین از مرز ۴۳،۰۰۰ دلار عبور کرده و به بیشترین حدش در تاریخ رسیده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات