کارمندان میامی به‌زودی می‌توانند دستمزدشان را به‌صورت بیت‌‌ کوین دریافت کنند

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شهردار میامی فلوریدا، در گفت‌وگو با فوربز گفت کارمندان این شهر به‌زودی می‌توانند دستمزدشان را به ‌جای دلار آمریکا، به‌صورت بیت‌‌کوین دریافت کنند.
تبلیغات

فرانسیس سواورز، شهردار میامی در ایالت فلوریدا، برای مدتی سرگرمِ ملاقات‌ حضوری در تلاش برای جذب کارآفرینان به این شهر بوده است. او در تلاش برای ترکیب عناصر مالی شهر نیویورک و خوی فناوری‌محور سانفرانسیسکو در واحه‌ی فناوری و مالی جنوب فلوریدا، نگرش و چشم‌انداز سیاسی متفاوتی درباره‌ی نوآوری ارائه می‌دهد. بیت کوین، یکی از حوزه‌هایی محسوب می‌شود که چنین نگرشی روی آن تأثیرگذار است.

براساس گزارش کوین‌تلگراف، کارمندان شهر میامی به‌زودی می‌توانند دستمزدشان را به‌ جای دلار آمریکا، به‌صورت بیت‌‌کوین دریافت کنند. شهردار این شهر ساحلی در مصاحبه‌ای با فوربز، اعتراف کرد که همیشه شیفته‌ی ایده‌ی بیت‌کوین بوده است. ماهیت ریاضی‌محور این رمزارز برای او جذاب است و سوارز از محبوبیت روزافزون بیت‌کوین میان مردم ایالات متحده آگاهی دارد. او می‌گوید مسیرهای ملموس برای افزایش مقبولیت بیت‌کوین در کل شهر، شامل ایجاد امکان دریافت حقوق به‌صورت بیت‌کوین برای کارمندان است. چهره‌های شاخص دنیای رمزارزها، به ایده‌ی شهردار میامی پاسخ مثبت دادند و حتی جک دورسی، مدیرعامل توییتر و شرکت Square در پست توییتری خود، آن را «هوشمندانه» نامید.

تایلر وینکلِوُس، هم‌بنیان‌گذار Germini، اظهار داشت که شهردار میامی، پیشوای راه برای دولت‌ها و بیت‌کوین است. شهردار سوارز به فوربز گفت او برای افزایش محبوبیت رمزارزها در میان شهروندان، می‌خواهد تمامی تلاشش را به ‌کار گیرد تا میامی به یک شهر سازگار با بیت‌کوین تبدیل شود. پیشنهاد‌ها دیگر در این راستا، ایجاد امکان پرداخت هزینه‌ها و مالیت‌های محلی با بیت‌کوین و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال و همچنین اختصاص بخشی از سرمایه‌ی شهر برای خرید بیت‌کوین، پیرو اقدامی مشابه از طرف شرکت نرم‌افزاری Microstrategy است.

سوارز از مبلغی که قرار است روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری شود مطمئن نیست؛ ولی او توضیح می‌دهد که این اقدام، برنامه‌ای مشارکتی بخش خصوصی و دولتی خواهد بود که در آن برای جبران برخی ریسک‌ها، پاداش‌هایی برای بخش خصوصی در نظر گرفته می‌شود. علاوه‌ بر این  او فاش کرد که در نظر دارد هزینه‌های کمپین انتخاب مجدد خود را به‌صورت بیت‌کوین تأمین کند. سوارز اولین کسی نیست که برای تأمین بودجه‌ی مبارزات سیاسی، از بیت‌کوین استفاده می‌کند. اندرو یانگ از حزب دموکرات در کالیفرنیا، اریک سوالوِل از حزب جمهوری‌خواه در مینه‌سوتا، تام امر و لارا لومر از حزب لیبرتین در ایالات متحده، از سیاست‌مداران آمریکایی هستند که در گذشته، از ارز رمزپایه برای کمپین‌های انتخاباتی بهره جسته‌اند.

شهردار میامی معتقد است که بیت‌کوین «بزرگ‌ترین داستان برای چند سال آینده» خواهد بود. سوارز اوایل سال گذشته از بیت‌کوین به‌عنوان «سرمایه‌گذاری پایدار» طی «سالی بسیار بی‌ثبات» یاد کرد. او هفته‌ی گذشته گزارشی درباره‌ی بیت‌کوین روی وب‌سایت دولت بارگذاری کرد که در آن گفته بود:

شهر میامی به بیت‌کوین ایمان دارد و من شب‌وروز کار می‌کنم تا میامی را به مرکزی برای نوآوری در زمینه‌ی رمزارزها تبدیل کنم.

به گفته‌ی سوارز، برای کمک به مجلس قانون‌گذاری فلوریدا جهت اعمال تغییرات برای سازگاری با بیت‌کوین، به جیمی پاترونیس، کارگذار ارشد مالی و اجرایی فلوریدا کمک کرده است. او همچنین با سایر ایالت‌ها و حوزه‌های قضایی همچون وایومینگ و مؤسس ائتلاف بلاک‌چین در این ایالت همکاری داشته است. این تلاش‌ها بخشی از تحرکات میامی برای تبدیل ‌شدن به قطب مهم فناوری در ایالات متحده، به‌ واسطه‌ی رشد ابداعات و فناوری در چند سال آینده است.

درصورت اجرای این اقدامات، ممکن است ۴۵۰ هزار نفر از شهروندان میامی ترغیب شوند که معاملاتشان را به‌صورت منظم با بیت‌کوین انجام بدهند. همچنین این پتانسیل وجود دارد که استفاده از رمزارز یادشده، برای تمامی جمعیت ۲۱٫۵ میلیون نفری فلوریدا مهیا شود. اقدامات یادشده باعث جذابیت بیشتر میامی برای شرکت‌های فناوری و رویدادهای مرتبط با بلاک‌چین می‌شود.

چند روز پیش اعلام شد که کنفرانسBitcoin 2021، در ماه ژوئن سال جاری از لس‌آنجلس به میامی منتقل خواهد شد. ممکن است میامی اولین شهر ایالات متحده باشد که حقوق کارمندان را به‌صورت بیت‌کوین پرداخت می‌کند؛ ولی شرکت‌های دیگری نیز در این مورد تحقیق کرده‌اند. کوین‌تلگراف هفته‌ی قبل گزارش کرد که شرکت هلدینگ Sequoia، ارائه‌دهنده‌ی خدمات توسعه‌ی نرم‌افزار مستقر در ویرجینیا، به کارمندانش پیشنهاد داده است برای سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و اتریوم، از دریافت بخشی از حقوقشان چشم‌پوشی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات