فعال بودن ۲۲٫۳ میلیون آدرس بیت ‌کوین در ژانویه ۲۰۲۱

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاملات روی بلاک‌چین بیت‌کوین در ژانویه ۲۰۲۱ با بیش از ۲۲٫۳ میلیون آدرس که در حال ارسال یا دریافت بیت‌کوین هستند، به اوج رسید.
تبلیغات

ژانویه ۲۰۲۱ ماهی رکوردساز برای قیمت بیت کوین و فعالیت شبکه بود و بیش از ۲۲٫۳ میلیون آدرس یکتا در طول ۳۱ روز آن به‌طور فعال در حال ارسال و دریافت BTC بودند.

این رکورد توسط تجمیع‌گر داده‌ی بازار رمزارز گلاس‌نود (Glassnode) به ثبت رسید. به گفته‌ی گلاس‌نود در تویتر، در ماه ژانویه شاهد بالاترین تعداد آدرس‌های یکتا در تاریخ بیت‌کوین بوده‌ایم:

فعالیت شبکه #بیت‌کوین در بالاترین حد خوددر ژانویه بیش از ۲۲٫۳ میلیون آدرس یکتا در شبکه ارسال و دریافت بیت‌کوین فعال بودند - بالاترین عدد ماهانه در تاریخ بیت‌کوین تاکنونگلاس‌نود (@glassnode) ۱ فوریه، ۲۰۲۱

جهش ماه ژانویه، رکورد ۲۱ میلیونی آدرس‌های فعال در دسامبر ۲۰۱۷ را شکست. از سال ۲۰۱۷ تعداد آدرس‌های فعال یکتا از ۱۰ میلیون در ماه پایین‌تر نیامده است.

تعداد والت‌های فعال یکتا افزایش یافته است؛ اما گلاس‌نود متوجه شده‌ که از زمان جهش ژانویه تعداد «نهادهای فعال» در شبکه‌ی بیت کوین به‌طور چشم‌گیری کاهش یافته ‌است. گلاس‌نود نهاد را « خوشه‌ای از آدرس‌ها که توسط یک نهاد یکسان شبکه کنترل می‌شوند » معنی می‌کند.

حجم معاملات بیت‌کوین در ماه گذشته زمانی‌که قیمت آن از ۳۰ هزار دلار عبور کرد و به نزدیکی ۴۲ هزار دلار رسید، جهش بزرگی زد. حجم معامله سه هفته قبل از این جهش، در محدوده‌ای ثابت پایدار مانده‌ بود.

در ۲ فوریه، پلتفرم اکسچنج آمریکایی کراکن (Kraken) اعلام کرد تراکنش‌هایی که فقط در ژانویه ۲۰۲۱ پردازش کرده، از تمام سال ۲۰۱۹ بیشتر بوده است. مقدار این سرمایه‌ی دست به دست در این پلتفرم، ماه گذشته ۵۶ میلیارد دلار بوده است.

در این ماه شاهد قطعی‌های متعددی در صرافی‌هایی مانند کراکن و کوین‌بیس (Coinbase) بودیم. این شرکت‌ها قصد دارند اقداماتی برای جلوگیری از روی دادن قطعی در ترافیک‌ و حجم‌هایی بگیرند که موجب قطعی می‌شود.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خودش تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات