نیکون دو کارخانه ژاپنی تولید لنز را تعطیل می‌کند

پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
نیکون برای کاهش هزینه‌های عملیاتی، دو کارخانه‌ی بومی تولیدکننده‌ی لنز قابل‌ تعویض را در ماه آینده‌ی میلادی تعطیل می‌کند.
تبلیغات

براساس گزارش Digital Photography Review به‌ نقل از Nikkei Shimbun، نیکون قصد دارد در ماه آینده‌ی میلادی فعالیت دو کارخانه‌ی خود را متوقف کند. این دو کارخانه که در حوزه‌ی تولید لنز قابل ‌تعویض فعال هستند، در ژاپن واقع شده‌اند. بدین ترتیب از ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰)، نیکون صرفاً یک کارخانه‌ی بومی تولید لنز قابل ‌تعویض در خاک ژاپن خواهد داشت.

نیکون با تعیین برخی استراتژی‌ها در تلاش است هزینه‌های عملیاتی را کاهش بدهد و به‌ نظر می‌رسد توقف فعالیت دو کارخانه‌ی ژاپن بخشی از این تلاش است. وضعیت بازار دوربین و لنز به ‌مرور زمان بدتر می‌شود و به ‌همین ‌دلیل شرکت‌ها باید برای جلوگیری از ضرردهی به‌ دنبال کاهش هزینه‌های عملیاتی باشند.

دو کارخانه‌ی تولید لنز نیکون که در پایان ماه مارس تعطیل می‌شوند، در شهر ناگای استان یاماگاتا و شهر آیزو در استان فوکوشیما حضور دارند. به‌ دنبال تعطیلی دو کارخانه‌، تمام تمرکز این شرکت برای تولید لنز قابل‌ تعویض در ژاپن، روی کارخانه‌ی شهر اوتاوارا در استان توچیگی معطوف خواهد شد.

کارخانه‌های شهر ناگای و آیزو که تحت مالکیت یکی از زیرشاخه‌های نیکون با نام Tochigi Nikon Corporation هستند، به‌ ترتیب ۱۰۸ و ۵۴ کارمند دارند. فردی به‌نمایندگی از نیکون گفته است این شرکت قصد دارد از کارمندان کارخانه‌های شهر ناگای و آیزو بپرسد که آیا علاقه دارند به کارخانه‌ی اوتاوارا منتقل شوند یا خیر. اگر کارمندان به هر دلیلی نتوانند به اوتاوارا بروند، نیکون سراغ استخدام مجدد آن‌ها در بخشی دیگر از شرکت خود خواهد رفت.

ظاهراً کارخانه‌های شهر ناگای و آیزو قرار است به‌طور کامل در ماه آگوست ۲۰۲۱ (مرداد و شهریور ۱۴۰۰) بسته شوند. نیکون می‌گوید در آن زمان کارخانه‌ی ناگای را به‌فروش می‌رساند و کارخانه‌ی آیزو را به دولت پس می‌دهد.

در ماه پایانی سال ۲۰۲۰ نیکون اعلام کرد قصد دارد کارخانه‌ی شهر سندای استان توهوکو در بخش شمالی توکیو را تعطیل و تمام خطوط تولید دوربین را به کشور تایلند منتقل کند. نیکون سال‌ها است که در ژاپن و تایلند لنز می‌سازد و لنزهای رده‌بالاتر عموما در خاک ژاپن به ‌مرحله‌ی تولید می‌رسیدند.

در حال حاضر مشخص نیست نیکون تمام خطوط تولیدی کارخانه‌های ناگای و آیزو را به کارخانه‌ی اوتاوارا منتقل می‌کند یا خیر؛ اگر این اتفاق رنگ حقیقت به‌ خود بگیرد، ظرفیت تولید نیکون در خاک ژاپن پایین نخواهد آمد. شاید این شرکت بخواهد ظرفیت‌ تولید دو کارخانه‌ی تعطیل‌شده را به تایلند منتقل کند.

صنعت دوربین به‌هیچ‌وجه وضعیت خوبی سپری نمی‌کند. گزارش‌های متعددی در این زمینه شنیده بودیم تا اینکه اتحادیه‌ی CIPA به‌صورت رسمی اعلام کرد که ۲۰۲۰، سال سختی برای دوربین‌ها بود. سال‌ها است که ابعاد بازار دوربین‌ کاهش می‌یابد و این اتفاق در سال ۲۰۲۰ به‌ دلیل دنیاگیری ویروس کرونا با سرعت بیشتری انجام شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات