پی پال از رمزارز پشتیبانی خواهد کرد؛ جهش قیمت بیت کوین در راه است؟

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پی پال اعلام کرد که از اوایل سال ۲۰۲۱ از رمزارزهایی مانند بیت کوین در کیف پول خود پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

پی پال (PayPal) به‌زودی امکان خرید و فروش و نگه‌داری کریپتوکارنسی در کیف پول خود را فراهم خواهد کرد. پی پال در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشتریان این شرکت از اوایل سال ۲۰۲۱ می‌توانند با استفاده از رمزارزها از ۲۶ میلیون فروشنده‌ی شبکه‌ی پی پل خرید کنند.

دن شولمن، رئیس و مدیر ارشد اجرایی پی پال امیدوار است این سرویس باعث ترغیب استفاده از ارزهای مجازی در سطح جهان شود و شبکه‌ی شرکت متبوعش را برای استفاده از ارزهای مجازی جدیدی آماده کند که بانک‌های مرکزی کشورها در دست توسعه دارند.

ما درحال کارکردن با بانک‌های مرکزی هستیم و با درنظرگرفتن تمامی اشکال ارزهای دیجیتال به‌فکر این هستیم که PayPal چگونه می‌تواند نقشی ایفا کند.

صاحبان اکانت‌های پی پال که حساب آن‌ها در آمریکا ثبت شده است، طی چند هفته‌ی آینده قادر به خرید، فروش و نگه‌داری انواع کریپتوکارنسی مانند بیت کوین در کیف پول PayPal خود خواهند بود. پشتیبانی از رمزارزها در حساب‌های متعلق به سایر کشورها نیز در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ اضافه خواهد شد.

پی پل اولین شرکت فین‌تک نیست که پشتیبانی از رمزارزها را به حساب‌های خود می‌آورد. پیش از این شرکت اسکوئر (Square) که بیشتر در زمینه‌ی پرداخت موبایلی فعالیت می‌کند و رابین‌هود مارکتس (Robinhood Markets) که زمینه‌ی فعالیت آن خرید و فروش سهام است نیز به کاربران خود اجازه می‌دادند تا با استفاده از رمزارز خرید و فروش کنند؛ اما با توجه به مقیاس بسیار بزرگ‌تر پی پال، پشتیبانی آن از رمز‌ارزها خبر بسیار مهم‌تری برای دنیای کریوتوکارنسی است.

شرکت آمریکایی پی پال هم‌اکنون به بیش از ۳۴۶ میلیون حساب کاربری فعال در سرتاسر دنیا سرویس می‌دهد و تنها در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی میزبان ۲۲۲ میلیارد دلار تراکنش بود.

رمزارزها بنا به ماهیت خود از ثبات قیمتی کمتری نسبت به ارزهای سنتی برخوردار هستند. این ویژگی باعث می‌شود رمزارزها برای دلالان جذاب باشند، اما طولانی‌تر بودن زمان تراکنش و هزینه‌بردار بودن آن باعث می‌شود خریداران و فروشندگان تمایل کمتری به استفاده از آن داشته باشند.

به‌گفته‌ی پی پال پرداخت‌های کریپتوکارنسی در کیف پول PayPal با استفاده از ارزهای اعتباری (Fiat Currency یا ارز بی‌پشتوانه) مانند دلار انجام خواهد شد؛ به‌این معنی که فروشندگان بابت فروش کالای خود رمزارز دریافت نخواهند کرد.

بسیاری از بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا درباره‌ی توسعه‌ی ارز مجازی ابراز علاقه کرده‌اند و چین همین حالا نیز در حال آزمایش گسترده‌ی یوان مجازی در شهر شنژن است.

بنا به اعلام پی پال، در ابتدای راه‌اندازی سرویس پشتیبانی از کریپتوکارنسی علاوه‌بر بیت کوین، چند رمزارز مشهور و پرکاربرد دیگر مانند اتریوم، بیتکوین کش و لایت کوین نیز پشتیبانی خواهند شد.

مدتی پس از اعلام خبر پشتیبانی پی پال از کریپتوکارنسی، بیت کوین با عبور از سد ۱۲۳۰۰ دلاری به بالاترین قیمت خود طی دو ماه گذشته رسید. (در زمان نگارش این متن قیمت بیتکوین برابر با ۱۲۴۷۰ دلار است.)

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات