کاهش درآمدهای گوگل در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ طی ۱۶ سال اخیر بی‌سابقه بوده است

یک‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی آلفابت از درآمدهای این شرکت برای سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ میلادی، حاکی‌از کاهش ۱۰ درصدی درآمد در بخش تبلیغات و موتور جست‌وجو است.
تبلیغات

آلفابت، شرکت مادر گوگل، گزارش درآمدهایش در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ میلادی را منتشر کرد. شرکت یادشده در سایه‌ی بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، نسبت‌به پیش‌بینی‌های خودش عملکرد بهتری داشته است؛ بااین‌حال، برای اولین سه‌ماهه از ۱۶ سال پیش که سهام گوگل به‌صورت عمومی منتشر شده، درآمدهای این شرکت درقیاس‌با بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل کاهش یافته است. سود حاصل از بخش تبلیغات و موتور جست‌وجو نزدیک‌به ۱۰ درصد پایین آمده، ولی قسمت مثبت گزارش مالی این است که درآمد بخش تبلیغات یوتیوب، افزایشی ۵ درصدی داشته است. به‌علاوه، درآمد گوگل‌کلاد با جهشی ۴۳ درصدی هم‌چنان به صعود ادامه می‌‌دهد.

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت و گوگل، هنگام ارائه‌ی گزارش مالی گفت که این شرکت برای تحمل شرایط اجتماعی و اقتصادی کنونی، به‌سختی تلاش کرده است. او در ادامه خاطرنشان کرد که این شرکت همچنان متعهد است تا به مشتریان اصلی و شرکای خودش در زمینه‌ی کسب‌وکار و آموزش،کمک و ازطریق خدماتی همچون جی‌سوئیت، یوتیوب و گوگل‌کلاد بهترین بازدهی را در شرایط کنونی ایجاد کند. همچنین، روث پورات، مدیر ارشد مالی گوگل و آلفابت اذعان کرد که این شرکت به حرکت در شرایط دشوار اجتماعی و اقتصادی کنونی همچنان ادامه می‌دهد.

گزارش مالی آلفابت، درست پس از جلسه‌ی استماع کنگره‌ی ایالات متحده با اپل، آمازون و فیسبوک و گوگل درمورد مسائل ضدانحصارگرایی منتشر می‌شود. در جلسه‌ی یادشده، پیچای نماینده‌ی گوگل و آلفابت بود و بسیاری از سوالات داغ را درباره‌ی سیاست‌ها و فعالیت‌های شرکت در حوزه‌ی جست‌جو، نقض حق کپی‌رایت و جانب‌داری از رسانه‌های مفروض پاسخ داد.

به‌پشتوانه‌ی مراسم ارائه‌ی گزارش مالی که چندان هم مطلوب نبود، گوگل گوشی هوشمند موردانتظار پیکسل 4a را نیز تبلیغ کرد؛ این محصول فردا معرفی خواهد شد. با اینکه انتظار نمی‌رود عرضه‌ی گوشی هوشمند جدید گوگل تأثیر چندانی روی درآمدهای شرکت مذکور در سه‌ماه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ میلادی داشته باشد، ولی در کل موجب ایجاد هیجان و علاقه نسبت‌به محصولات دیگر گوگل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات