اچ تی سی کمترین آمار فروش ماهانه در 15 سال گذشته را ثبت کرد

سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی که زمانی فرمانروای بازار گوشی‌های هوشمند در جهان بود، در ماه گذشته‌ی میلادی پایین‌ترین آمار درآمد را در ۱۵ سال گذشته ثبت کرد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد مشکلات اچ‌تی‌سی پایان ندارد و این شرکت همچنان در بحران به‌سر می‌برد. آمار منتشرشده از درآمد HTC در ماه جولای، پایین‌ترین رکورد فروش را در ۱۵ سال گذشته ثبت کرده است. طبق این آمار، مقدار فروش شرکت تایوانی در ماه گذشته برابر با ۴۵.۷ میلیون دلار بوده که ۷۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

آمار فروش اچ‌تی‌سی در ماه جولای، با کاهش ادامه‌دار ۳۷ درصدی نسبت به ماه قبلش یعنی ژوئن همراه بوده است. لازم به ذکر است این روند نزولی از ماه‌ها پیش برای تایوانی‌ها شروع شده بود. فروش مجموع این شرکت در ۷ ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ حدود ۵۵۵ میلیون دلار عنوان شده که نسبت به سال گذشته‌ی میلادی کاهش ۵۴ درصدی داشته است. این آمارها شانس رسیدن اچ‌تی‌سی به فروش سالانه‌ی یک میلیارد دلار را بسیار کمرنگ کرده‌اند.

بازدهی پایین تجاری در اکثر دسته‌بندی محصولات این شرکت، تا حدودی با تزریق ۱.۱ میلیارد دلار توسط گوگل در ابتدای سال ۲۰۱۸ پوشانده شد. این تزریق سرمایه، در مقابل بخش اعظمی از استعداد مهندسی این شرکت را به‌عضویت شعبه‌ی تایوان گوگل درآورد و علاوه‌بر آن، حق دسترسی به مجموعه پتنت‌های اچ‌تی‌سی نیز به اهالی مانتین ویو داده شد.

در نتیجه‌ی قرارداد مذکور، بازدهی نیمه‌ی اول سال اچ‌تی‌سی درآمدی را سهم این شرکت کرد که بیش از ۶۲۱ میلیون دلار از سرمایه هنوز در تصاحب آنها است اما ضرر ۲۲۲ میلیون دلاری سه‌ماهه‌ی دوم سال نشان می‌دهد که این سرمایه به‌زودی از بین خواهد رفت.

مدیران ارشد اچ‌تی‌سی در ابتدای سال جاری اعلام کردند که سرمایه‌ی جذب‌شده از Google را در فناوری‌های جدید مانند واقعیت مجازی، اینترنت 5G و بلاک‌چین هزینه خواهند کرد. آنها در حال حاضر به‌دنبال راهکارهای جدید عملیاتی هستند تا رشد بیشتری را به واحدهای در حال مرگ خود تزریق کنند. یکی از این راه‌های جدید، تلاش برای عرضه‌ی گوشی اندرویدی بلاک‌چین بوده که در چند هفته‌ی آینده با نام Exodus عرضه خواهد شد. علاوه‌بر آن، آنها در ماه‌های گذشته تلاش‌های متعددی برای کاهش هزینه‌ها در بخش واقعیت مجازی و موبایل داشته‌اند و البته، اولویت هزینه‌ها را به vr داده‌اند. اقدام دیگر عرضه‌ی گوشی U12 بوده که به نظر می‌رسد تنها گوشی پرچمدار تایوانی‌ها در سال جاری باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات