این کفش ورزشی یکی از کامپیوترهای قدرتمند دنیا است!

یک‌شنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
کامپیوتر Sneaker X با ظاهر کفش ورزشی
کامپیوتر Sneaker X با ظاهری شبیه کفش ورزشی از پردازنده قدرتمند اینتل Core i9-13900K و گرافیک RTX 4080 بهره می‌برد و البته قیمت آن به ۴۶۹۹ یورو می‌رسد.
تبلیغات

شرکت JMDF به ساخت کامپیوتر‌‌های سفارشی و خاص شهرت دارد. پیش‌ازاین، شرکت یادشده Sneaker X را معرفی و جایزه‌ی Case Mod World Series 2020 را کسب کرد. این محصول جذاب اولین‌بار در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ درمعرض دید عموم قرار گرفت و موفق شد توجه بسیاری از افراد را به‌ خود جلب کند؛ به‌همین‌دلیل، JMDF اکنون سیستم مذکور را دردسترس طیف گسترده‌تری از خریداران قرار داده است.

Sneaker X مشخصاتی درحد کامپیوتر شخصی کامل دارد و از مادربرد Mini-ITX در نسخه‌ی اینتل Z790/B760 یا AMD X670/B650 بهره می‌برد. این محصول در چهار نسخه با پردازنده‌ اینتل i7-13700K و i9-13900K یا AMD 7800X3D و AMD 7850X3D عرضه می‌شود.

خریداران می‌توانند کامپیوتر مذکور را با کارت گرافیک انویدیا RTX 4070 Ti، RTX 4070 و RTX 4080 سفارش دهند. سیستم مذکور حداکثر با ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت رم DDR5 عرضه می‌شود.

JMDF برای مدیریت دمای Sneaker X از سیستم خنک‌کننده‌ مایع کولر مستر MasterLiquid PL360 Flux استفاده کرده است. این کامپیوتر از پاور کولر مستر ۸۵۰ واتی نیز بهره می‌برد.

کامپیوتر Sneaker X با ظاهر کفش ورزشی

کامپیوتر جذاب Sneaker X در بازار ایالات‌ متحده و اروپا با پیکربندی‌های زیر دردسترس است:

  • مدل Core i7-13700K با گرافیک RTX 4070 Ti، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی، رم ۳۲ گیگابایت DDR5 با قیمت ۳‌,۷۹۹ دلار
  • مدل Core i7-13700K با گرافیک RTX 4070، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی، رم ۳۲ گیگابایت DDR5 با قیمت ۳,۴۹۹ دلار
  • مدل Core i9-13900K با گرافیک RTX 4080، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی، رم ۶۴ گیگابایت DDR5 با قیمت ۴,۴۹۹ یورو
  • مدل Core i7-13900KF با گرافیک RTX 4070 Ti، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی، رم ۳۲ گیگابایت DDR5 با قیمت ۳,۴۹۹ یورو
  • مدل AMD Ryzen 9 7950X3D با گرافیک RTX 4080، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی، رم ۶۴ گیگابایت DDR5 با قیمت ۴,۶۹۹ یورو
  • مدل AMD Ryzen 7 7800X3D با گرافیک RTX 4070 Ti، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی، رم ۳۲ گیگابایت DDR5 با قیمت ۳,۴۹۹ یورو
  • ابتدا برخی گزارش‌ها نشان می‌داد قیمت کامپیوتر Sneaker X پس‌ از عرضه‌‌ی اولیه از ۶,۰۰۰ دلار فراتر خواهد رفت؛ اما اکنون می‌بینیم قیمت نهایی محصول مذکور ارزان‌تر از پیش‌بینی‌ها است.

    کامپیوتر Sneaker X با ظاهر کفش ورزشی
    کامپیوتر Sneaker X با ظاهر کفش ورزشی
    کامپیوتر Sneaker X با ظاهر کفش ورزشی
    کامپیوتر Sneaker X با ظاهر کفش ورزشی

    Sneaker X در دو نوع کلی Enthusiast و Professional عرضه می‌شود و مشخصات هرکدام براساس انتخاب سخت‌افزار اینتل یا AMD تفاوت دارد. قطعاً این محصول به‌هیچ‌وجه مقرون‌به‌صرفه نیست و قیمت آن در بازار ایالات‌ متحده از ۳,۴۹۹ تا ۳,۷۹۹ دلار و در اروپا از ۳,۴۹۹ تا ۳,۶۹۹ یورو متغیر است. این یعنی می‌توان کامپیوتری با مشخصات فنی مشابه را با قیمت ۱,۰۰۰ یورو کمتر از Sneaker X با کیس استاندارد خرید.

    کامپیوتر Sneaker X در اصل برای گیمرهایی طراحی شده است که از ظاهر جذاب لذت می‌برند. این محصول به‌عنوان کالایی کلکسیونی با استفاده از مواد منحصربه‌فرد و درجه‌یک ساخته شده است و ازنظر ابعاد، بسیار جادار است. درواقع، ابعاد این کامپیوتر ۶۴ در ۳۰٫۵ در ۶۵ سانتی‌متر است که فضای کافی را برای قرارگیری رادیاتور ۳۶۰ میلی‌متری ارائه می‌دهد.

    ناگفته نماند که کارت گرافیک پرچم‌دار انویدیا با سه شیار به‌راحتی در آن جا می‌گیرند. Sneaker X فقط ازطریق فروشگاه رسمی کولر مستر موسوم‌ به CMODX فروخته می‌شود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات