اپل احتمالاً در WWDC ۲۰۲۲ مک مینی و مک بوک ایر را با تراشه M2 معرفی خواهد کرد

شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طرفداران اپل می‌توانند انتظار داشته باشند در WWDC ۲۰۲۲ مدل‌های به‌روزشده‌ی مک با تراشه M2 معرفی شوند.
تبلیغات

پیش از این گزارش‌هایی مبنی‌بر اینکه اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان پیش‌ روی خود از مک‌بوک‌ ایر بازطراحی‌شده رونمایی خواهد کرد، منتشر شده بود. اکنون شایعات جدیدی درمورد نسخه‌ی به‌روزشده‌ی مک‌مینی با پردازنده M2 دردسترس قرار گرفته است که از احتمال معرفی این محصول در WWDC ۲۰۲۲ خبر می‌دهد.

به گزارش DigitalTrends و به نقل از LeaksApplePro، مک‌بوک ایر M2 و مک‌مینی M2 جدید در WWDC ۲۰۲۲ رونمایی خواهند شد. اگر این گزارش‌ها واقعیت داشته باشند، مک‌مینی به‌روزرسانی‌شده و مک‌بوک ایر بازطراحی‌شده احتمالاً ازجمله‌ی اولین مک‌های اپل خواهند بود که از تراشه‌ی جدید این شرکت بهره می‌برند. همان‌طور که از نام M2 پیدا است این تراشه درواقع جایگزین M1 خواهد شد.

با توجه به اینکه اپل در WWDC ۲۰۲۰ سه دستگاه با تراشه‌ی M1 معرفی کرد، منطقی است که برای نمایش قدرت M2 نیز بیش از یک دستگاه جدید با این تراشه معرفی کند. پیش از این نیز در برخی شایعات گفته شده بود شرکت مسقر در کوپرتینو درحال آزمایش ۹ مدل مک جدید با پردازنده‌ی M2 بوده است. M2 مثل M1 می‌تواند در پیکربندی‌های مختلف برای مصرف‌کنندگان و خریداران عادی تا حرفه‌ای‌ها و کاربرانی که به قدرت پردازشی زیادی احتیاج دارند، ارائه شود.

بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که اپل چه برنامه‌ای دارد زیرا این شرکت معمولاً درمورد شایعات یا گمانه‌زنی‌ها اظهارنظر نمی‌کند. البته همه‌گیری کرونا نیز می‌تواند در برنامه‌های این شرکت برای معرفی سخت‌افزارهای جدید تأثیر داشته باشد.

با شیوع اخیر کووید ۱۹ در چین، بخش‌هایی از این کشور تحت قرنطینه‌ی جدید قرار گرفته‌اند که نه‌تنها بر تولید قطعات و ساخت دستگاه‌ها تأثیر گذاشته است، بلکه تأثیرات آن در صنعت حمل‌ونقل و لجستیک این کشور نیز دیده می‌شود.

رندر مک بوک ایر 2022

انتظار می‌رود پردازنده‌ی M2 با تراشه‌های AMD و اینتل ازجمله نسل سیزدهم پردازنده‌های این شرکت که انتظار می‌رود پاییز امسال رسماً معرفی شود، رقابت کند. انتظار می‌رود M2 مثل M1 از نظر قدرت پردازشی، گرافیکی و همچنین بهره‌وری و مصرف انرژی، عملکرد درخورتوجهی ارائه دهد.

اپل همچنین نسخه‌های ارتقایافته‌ی پردازنده‌ی اختصاصی خود را برای مدل‌های رده‌بالای مک تولید کرده که ازجمله می‌توان به M1 Max، M1 Pro و M1 Ultra اشاره کرد. M1 Ultra یک تراشه‌ی پرچم‌دار است که درحال‌حاضر به‌طور انحصاری در مک‌استودیو مورد استفاده قرار گرفته است.

علاوه‌بر مک‌استودیو که درحال‌حاضر به‌عنوان قدرتمندترین مک اپل، از تراشه‌ی اختصاصی رده‌بالای این شرکت بهره می‌برد، انتظار می‌رود به‌زودی شاهد معرفی نسخه‌ی به‌روزشده‌ی مک‌ پرو باشیم. مدیران این شرکت قبلاً اعلام کرده‌اند درحال کار روی تغییر پرچم‌دار دسکتاپ مجهز به اینتل به تراشه‌های اختصاصی خود هستند اما هنوز تاریخی برای معرفی این محصول اعلام نکرده‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات