مک‌پرو و آی‌مک پرو بعدی اپل احتمالا از تراشه‌ی اختصاصی این شرکت بهره خواهند برد

دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد با استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود در مک‌پرو و آی‌مک پرو بعدی، استفاده از این پردازنده‌ها را در همه‌ی محصولات خود در سال ۲۰۲۲ تکمیل کند.
تبلیغات

مک‌پرو و آی‌مک پرو، تنها محصولات اپل محسوب می‌شوند که همچنان از تراشه‌های سفارشی ساخت این شرکت بهره نمی‌برند. طبق اطلاعاتی که اخیرا به‌دست آمده است، اپل احتمالا نسل جدید این دو محصول را اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد کرد. به‌طور خلاصه، در چند ماه آینده می‌توانیم انتقال کامل اپل به سیلیکون سفارشی این شرکت را شاهد باشیم. درواقع، کوپرتینویی‌ها قصد دارند استفاده از پردازنده‌های اینتل را در محصولاتشان متوقف کنند.

به‌گزارش وب‌سایت wccftech، مسلما پردازنده‌های M1 پرو و M1 مکس ازجمله تراشه‌های قدرتمند اپل محسوب می‌شوند. به‌گفته‌ی مارک گرمن از بلومبرگ، مک‌پرو و آی‌مک پرو نشان‌دهنده‌ی تعهد اپل برای تغییر در سخت‌افزار این شرکت و استفاده از تراشه‌های سفارشی هستند. گرمن انتظار دارد اپل تا ژوئن ۲۰۲۲، استفاده از پردازنده‌های اختصاصی خود را در محصولات آینده‌اش تکمیل کند. این یعنی می‌توان انتظار داشت که مدل جدید مک‌پرو و آی‌مک پرو با تراشه‌های اختصاصی اپل در WWDC بعدی رونمایی شوند.

مک‌پرو می‌تواند قدرتمندترین دستگاه مجهز به سیستم-روی-چیپ (SoC) سری M اپل باشد؛ اگرچه نام نهایی این محصول همچنان برای ما ناشناخته است. خوشبختامه گرمن قبلا اعلام کرده است که مک‌پرو آینده از شاسی بزرگ شبیه به نسل کنونی این محصول بهره نخواهد برد؛ زیرا کارایی تراشه‌ی اختصاصی این شرکت از پردازنده‌های اینتل بیشتر است.

طبق گزارش‌ها، ابعاد تراشه‌های مک‌پروهای بعدی نصف ابعاد تراشه‌های به‌کار‌رفته در مدل فعلی این محصول خواهد بود. علاوه‌براین، گفته شده است مک‌پرو جدید احتمالا از تراشه‌ی ۳۲ هسته‌ای بهره خواهد برد. به‌گفته‌ی یکی دیگر از کارشناسان این صنعت، اپل در حال کار روی پردازنده‌ی ۶۴ هسته‌ای است. درباره‌ی آی‌مک‌ پرو نیز گزارش شده است که این محصول از نمایشگر ۲۷ اینچی با طراحی جعبه‌ای شبیه به آی‌مک M1 و چندین درگاه USB-C معرفی خواهد شد.

علاوه‌براین، آی‌مک‌ پرو بعدی احتمالا اولین سری این محصول خواهد بود که از پنل مینی LED با پشتیبانی از پروموشن بهره خواهد برد. بنابراین، باید منتظر بمانیم تا ببینیم اپل چه قابلیت‌هایی برای نسل بعدی آی‌مک پرو در نظر گرفته است. همان‌طورکه اشاره کردیم، مک‌پرو و آی‌مک پرو بعدی احتمالا در اواخر سال جاری معرفی خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات