آخرین پیکربندی مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ با تراشه M2 و ۱۰ هسته‌ی گرافیکی

دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود نسل بعدی مک‌بوک ایر کالبد و قلب تپنده‌‌ی جدیدی خواهد داشت و احتمالاً در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی رونمایی و عرضه خواهد شد.
تبلیغات

شواهد حاکی از آن است ک اپل به‌دنبال رونمایی از نسل بعدی مک‌بوک ایر در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی است؛ اولترابوکی احتمالاً بزرگ‌ترین بازطراحی‌اش را در یک دهه‌ی گذشته تجربه خواهد کرد. اکنون مارک گِرمن از بلومبرگ گزارشی را تدوین کرده که نشان می‌دهد غول دنیای فناوری در بطن مک‌بوک ایر بعدی تراشه‌ی M2 را تعبیه خواهد کرد که آخرین پیکربندی آن متشکل از ۱۰ هسته‌ی گرافیکی است.

گرمن معتقد است که واحد پردازش مرکزی (CPU) تراشه‌ی مذکور در مقایسه با نسل گذشته سریع‌تر خواهد بود؛ اما گِرمن جزئیات بیشتری را در این‌باره ارائه نمی‌دهد. با این‌ حال، گمان می‌رود که طراحی جدید هسته‌ها در تراشه‌ی جدید به‌ کار خواهد رفت و طبق شایعات، این تراشه با لیتوگرافی چهار نانومتری ساخته خواهد شد که متعاقباً می‌تواند بهره‌وری و کیفیت عملکرد را افزایش دهد. در این میان، واحد پردازش گرافیکی ۱۰ هسته‌ای نیز جزئی از SOC (سیستم-روی-چیپ) خواهد بود که در حقیقت دو هسته بیشتر از آخرین پیکربند تراشه‌ی M1 است.

رندر منتسب به فریم مک‌‌بوک ایر ۲۰۲۲

ظاهراً مک‌بوک ایر جدید دارای بدنه‌ی نازک‌تر، حاشیه‌های سفید رنگ و بدون مارک تجاری MacBook Air در حاشیه‌ی تحتانی خواهد بود. این مدل احتمالاً گزینه‌های رنگی مشابه با آی‌مک ۲۴ اینچی ارائه می‌دهد و صفحه‌کلید جدید نیز هم‌سو با حاشیه‌ها کاملاً سفید خواهد شد. به نظر می‌رسد کلیدهای نیم‌قد فانکشن نیز جای خود را به نمونه‌های مشابه مک‌بوک پرو در سایز کامل خواهند داد و یک دوربین فیس‌تایم 1080p نیز در حاشیه‌ی فوقانی (احتمالاً ناچ) تعبیه می‌شود.

برخلاف مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید، به‌نظر می‌رسد مک‌بوک‌ ایر بعدی فریم کاملاً تخت مزین خواهد شد. در یک سوی فریم، درگاه مگ‌سیف و USB-C مبتنی‌بر تاندربولت ۴ قرار می‌گیرد و در سوی دیگر، یک درگاه تاندربولت ۴ و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا تعبیه خواهد شد و یک آداپتور برق ۳۰ وات نیز انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین خواهد کرد.

این دستگاه همچنین با‌‌‌ توجه‌‌‌ به تراشه‌ی بسیار بهینه، مانند نسل گذشته نیازی به فن برای خنک شدن اجزای داخلی نخواهد داشت و تنها از یک هیت سینک بهره خواهد گرفت. افزون بر این، جدیدترین اولترابوک اپل ممکن است به نمایشگر مینی ال‌ای‌دی مجهز باشد؛ اما احتمالاً فناوری پروموشن را برای پشتیبانی از محتوای تطبیقی ۱۲۰ هرتز شامل نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات