اپل‌اینسایدر: جانی آیو در طراحی آی‌ مک ۲۴ اینچی ۲۰۲۱ نقش داشته است

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود جانی آیو، طراح نام‌آشنای محصولات اپل، در طراحی آی‌مک ۲۴ اینچی جدید نقش داشته؛ اما مشخص نیست این همکاری در چه برهه‌ای صورت گرفته است.
تبلیغات

چندی پیش اپل آی‌مک ۲۴ اینچی را با بازنگری در مؤلفه‌های طراحی رونمایی و روانه‌ی بازار کرد. حال در گزارشی گفته می‌شود که آی‌مک جدید بازطراحی خود را از جانی آیو، طراح سابق و نام‌آشنای کوپرتینویی‌ها وام گرفته است. البته هنوز مشخص نیست که همکاری مذکور در طراحی آی‌مک ۲۴ اینچی پس از خروج آیو از اپل بوده یا به‌واسطه‌ی شرکت طراحی او صورت گرفته است.

اپل‌اینسایدر با استناد به مقاله بررسی آی‌مک ۲۴ اینچی در WIRED، گزارش می‌دهد که جانی آیو با وجود ترک اپل در سال ۲۰۱۹، در طراحی آی‌مک جدید مشارکت داشته و اپل نیز به‌نوعی آن را تأیید کرده؛ اما هیچ جزئیاتی از نوع و بازه‌ی مشارکت منتشر نشده است.

به‌طور کلی طراحی محصول سال‌ها به طول می‌انجامد؛ به‌خصوص در شرکتی مانند اپل و به‌ویژه برای محصولی که آخرین بازطراحی‌اش به سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد؛ بنابراین جای تعجب نیست که آیو در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و قبل از ترک اپل، به‌طور بالقوه در طراحی آی‌مک نقش داشته است. حتی اگر آیو تا حدودی در طراحی آی‌مک نقش داشته باشد، تصور می‌شود بخش عمده‌ای از مؤلفه‌های طراحی آن توسط گروه طراحی صنعتی فعلی اپل صورت گرفته باشد که مدیریت آن را اوانز هانکی و آلن دای بر عهده دارند.

برای یادآوری، جانی آیو، طراح افسانه‌ای محصولات اپل، پس از سی سال خدمت برای غول دنیای فناوری، در سال ۲۰۱۹ از سمَت مدیر ارشد طراحی کناره‌گیری کرد و پس از خروج از اپل، شرکت طراحی مستقل خود را به‌ نام LoveFrom تشکیل داد که اپل مشتری اصلی آن عنوان می‌شود؛ اما نوع رابطه و حجم کاری آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است. همچنین سال گذشته مشخص شد Airbnb همکاری چندساله‌ای با جانی آیو و شرکت طراحی‌اش آغاز کرده است. جانی آیو در دوران کاری خود در اپل، بر توسعه و طراحی محصولات انقلابی از جمله مک‌بوک، آی‌مک، آیپاد، آیپد و آیفون نظارت داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات