خریداران مک مینی مجهز به پردازنده‌ M1، از مشکلات مربوط به بلوتوث شکایت دارند

پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس اخبار منتشرشده، برخی از خریداران کامپیوترهای جدید مک، با مشکلاتی مرتبط با متصل‌شدن به دستگاه‌های بی‌سیم ازطریق بلوتوث مواجه شده‌اند.
تبلیغات

اپل به‌تازگی از کامپیوترهای جدید مک مجهز به پردازند‌ه‌‌ی M1 رونمایی کرده است. ویژگی اصلی این کامپیوترها این است که اپل بعد از ۱۵ سال، استفاده از پردازنده‌های اینتل x86 را کنار گذاشته و پردازنده‌ی اختصاصی خود مبتنی‌بر معماری ARM64، موسوم به M1 را جایگزین کرده است. این پردازنده در آزمون‌های اولیه عملکردی کم‌نظیر را به نمایش گذاشت و به نوعی جایگزین شایسته‌ای برای پردازنده‌های اینتل محسوب می‌شود. حال بعد از دو هفته از عرضه‌ی کامپیوترهای جدید مک، تعدادی از خریداران، از برخی مشکلات متصل‌شدن به دستگاه‌های بی‌سیم ازطریق بلوتوث شکایت دارند.

برخی از خریداران مک‌بوک ایر و مک بوک پرو و مک مینی مجهز به پردازنده‌ی اختصاصی M1، از قطع اتصال متناوب دستگاه‌های بی‌سیم و متصل نشدن به لوازم جانبی شخص ثالث مانند ماوس‌های بی‌سیم، صفحه‌کلید، هدفون و حتی محصولات خود اپل ازجمله مجیک کیبورد، ایرپاد و مجیک ماوس خبر می‌دهند.

لوگو بلوتوث / Bluetooth

براساس پیام‌های ارسال شده در انجمن پشتیبانی اپل و تلار گفت‌و‌گوی ردیت، این مشکلات اغلب برای دارندگان مک مینی رخ داده است و کاربران بیشترین آسیب و مشکلات را در این محصول مشاهده کرده‌اند. همان‌طور که گفته‌شد، مشکلات بیشتر به ناسازگاری بلوتوث با برخی از گجت‌ها مربوط می‌شود و بسیاری از افراد برای تعامل با کامپیوتر خود و متصل‌شدن به تجهیزات جانبی بی‌سیم به مشکل خورده‌اند. افزون‌براین یکی از کاربران پس از تعویض و دریافت مک مینی جایگزین، مشکلات یکسانی را گزارش داده است و کاربر دیگری با استفاده از دانگل بلوتوث Unified Receiver، با موفقیت توانسته لوازم جانبی برند لاجیتک خود را به مک مینی متصل کند. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که مشکل پیش آمده مربوط به نرم‌افزار است یا مشکل عمیق‌تری را شامل می‌شود.

این مشکل را پاتریک توماسو (خالق یوتیوب) نیز مشاهده کرده است و به این نکته اشاره می‌کند که مشکلات یادشده، از قطع ارتباط پراکنده در ارتباط با وسایل جانبی تا عدم اتصال کامل را شامل می‌شود. او همچنین در توییتی مشکلات گسترده‌ی اتصال با مک مینی خود را تشریح کرده است و به مشکلات مشابه خریدارن در انجمن ردیت اشاره می‌کند. تاماسو در ادامه می‌گوید:

دارم دیوانه می‌شوم و سعی می‌کنم مشکلات بلوتوث این دستگاه را کشف کنم. من فکر کردم که ممکن است تنها من و چند نفر دیگر این مشکل را داشته باشیم؛ اما [این مشکل] اکنون در انجمن‌ ردیت و کلا در همه‌جا دیده می‌شود.

باید به این نکته اشاره کرد که محصولات جدید تنها دستگاه‌هایی نیستند که مشکلات مرتبط با بلوتوث را تجربه می‌کنند. در گذشته، بسیاری از محصولات اپل با مشکلات مشابهی مواجه شده‌اند؛ به‌عنوان مثال، در سال ۲۰۱۴، کاربران پس از به‌روزرسانی کامپیوترهای خود به سیستم‌عامل macOS Yosemite، از عملکرد کند و نامناسب مجیک ترک‌پد، مجیک ماوس و صفحه‌کلید بی‌سیم اپل و لوازم جانبی بی‌سیم شخص ثالث شکایت داشتند.

درحال‌حاضر مشخص نیست که این مشکلات تا چه اندازه گسترده‌اند؛ اما آن‌طور که مشخص است، مشکلات مرتبط با بلوتوث در کامپیوترهای جدید مک انکارناپذیر است و عده‌ای که این مک‌ها را تهیه کرده‌اند، با مشکلات متعددی در این زمینه مواجه شده‌اند. اپل هنوز به این مسائل پاسخ نداده است؛ اما انتظار می‌رود که مشکل یادشده را بررسی و به‌زودی اقدامات لازم از جمله به‌روزرسانی جدیدی برای این محصولات ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات