شکایت تریدرهای رمزارز از اپل؛ قاضی پرونده را رد کرد

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپل Apple برعکس در میان جمعیت حاضر در فروشگاه
گروهی از کاربران با ثبت پرونده علیه اپل، این شرکت را به قانون‌شکنی در حوزه‌ی پرداخت متهم کردند؛ اما قاضی پرونده را رد کرد.
تبلیغات

اپل به اپلیکیشن‌های منتشرشده در اپ استور اجازه‌ نمی‌دهد که تراکنش‌های رمزارز را تسهیل کنند و به همین دلیل پرونده‌ای علیه این شرکت تشکیل شده بود. آن‌طور که رویترز می‌نویسد، قاضی مسئول پرونده در سان فرانسیسکو، آن را رد کرده است.

پرونده‌ی مورد بحث که توسط مشتریان Venmo و Cash App به راه افتاده بود، ادعا می‌کرد اپل باعث افزایش کارمزد دو اپلیکیشن موردبحث شده است؛ چون به اپلیکیشن‌های پرداخت اجازه نمی‌دهد که تراکنش‌های مبتنی‌بر رمزارز را تسهیل کنند.

شاکیان پرونده گفتند اپل ازطریق سیاست‌های اپ استور، رقابت را در حوزه‌ی سیستم‌های پرداخت همتابه‌همتا از بین برده است. بر اساس ادعای آن‌ها، نبود گزینه‌ی پرداخت ازطریق رمزارز باعث شده Venmo و Cash App هزینه‌ی تراکنش‌ها و خدمات را بالا ببرند.

در بخشی از پرونده گفته شد Venmo و Cash App و PayPal و سایر ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت، با قانونی در اپ استور موافقت کرده‌اند که تراکنش رمزارز را غیرممکن می‌کند. اپل از دادگاه خواست که پرونده را رد کند، چون شاکیان هیچ مدرکی برای اثبات قانون‌شکنی یا امضای قرارداد با شرکت‌های مالی ارائه نکردند؛ در نهایت قاضی با درخواست اپل موافقت کرد.

بر اساس سیاست‌های اپل، والت‌های رمزارز و اپلیکیشن‌های مختلف به شرطی می‌توانند سیستم پرداخت رمزارز داشته باشند که در کشورهای محل فعالیتشان، مجوز گرفته باشند. قاضی پرونده، ادعاهای افراد شاکی را «سوداگرایانه» خواند و ۲۱ روز به آن‌ها فرصت داد که پرونده‌ی جدیدی با مدرک محکم ثبت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات