پای اپل و گوگل به کلاه‌برداری میلیون دلاری اپلیکیشن‌های جعلی کریپتو باز شد

شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای به تیم کوک و سوندار پیچای خواستار شفاف‌سازی درباره‌ی فرایند بررسی اپلیکیشن‌های کریپتو در اپ استور و گوگل پلی شده است.
تبلیغات

کلاه‌برداران متمرکز بر رمزارز و توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) با روش‌های مختلف مثل جعل حساب توییتر ایلان ماسک توانسته‌اند میلیاردها دلار از سرمایه‌گذاران به سرقت ببرند. در همین حین آن‌طور که ورج می‌نویسد سیاست‌مداران و نهادهای مجری قانون در ایالات متحده توجه خود را معطوف اپل و گوگل کرده‌اند تا اطلاعاتی درباره‌ی فرایند بررسی اپلیکیشن‌های کلاه‌برداری کریپتو در اپ استور و گوگل پلی کسب کنند.

شرود براون (سناتور دموکرات ایالت اوهایو) پنج‌شنبه نامه‌ای برای تیم کوک، مدیرعامل اپل و سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل ارسال و از آن‌ها درخواست کرد نحوه‌ی بررسی و تأیید اپلیکیشن‌های حوزه‌ی کریپتو و والت‌های دیجیتالی را توضیح دهند.

نامه‌ی سناتور براون در حالی برای اپل و گوگل ارسال می‌شود که FBI در گزارشی می‌گوید در کمتر از یک سال اخیر، اپلیکیشن‌های کلاه‌برداری حوزه‌ی رمزارز باعث سرقت ۴۲٫۷ میلیون دلار از ۲۴۴ سرمایه‌دار شده‌اند. به گفته‌ی FBI، این اپلیکیشن‌های کلاه‌برداری خودشان را به‌عنوان اپلیکیشن‌هایی سالم و بدون مشکل جا زده بودند.

سناتور شرود براون در نامه‌ای که برای تیم کوک ارسال کرده است می‌نویسد: «اپلیکیشن‌های موبایلی کریپتو ازطریق فروشگاه‌های آنلاین نظیر اپ استور برای عموم مردم قابل دسترس‌اند. این اپلیکیشن‌ها راهی آسان به سرمایه‌گذاران برای مبادله‌ی رمزارز ارائه داده‌اند، بااین‌حال گزارش‌هایی ادعا می‌کنند که اپلیکیشن‌های جعلی کریپتو از صدها سرمایه‌گذار کلاه‌برداری کرده‌اند.»

اپل و گوگل به درخواست رسانه‌ی ورج برای شفاف‌سازی پاسخ نداده‌اند.

در اوایل ماه جاری میلادی چند سازمان دولتی آمریکایی نظیر FBI و وزارت دادگستری شروع‌به اقدام علیه کلاه‌بردارانی کردند که به سرقت میلیون‌ها (و گاهی اوقات میلیاردها) دلار از سرمایه‌ی مشتریان متهم شده بودند. حتی با وجود افت ارزش بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده، میزان کلاه‌برداری از مردم ازطریق رمزارز به رشد خود ادامه داده است.

سناتور براون در نامه‌ی خود از مدیران عامل شرکت‌های اپل و گوگل درخواست کرده است نحوه‌ی بررسی اپلیکیشن‌های کریپتو و انتشار آن‌ها در فروشگاه‌های آنلاین اپ استور و پلی استور را شرح دهند. سناتور براون می‌خواهد بداند که گوگل و اپل با چه اقداماتی جلوی کلاه‌برداری اپلیکیشن‌ها را می‌گیرند. او همچنین به‌دنبال اطلاعاتی با محوریت اپلیکیشن‌های جعلی است که شاید اپل و گوگل به مشتریانشان ارائه داده باشند.

اپل و گوگل تا روز ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) فرصت دارند که به درخواست‌های سناتور براون پاسخ دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات