صرافی بایننس بیت کوین را با تخفیف ۳ هزار دلاری می‌فروشد!

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
سکه بیت کوین / Bitcoin / بیتکوین در کنار شمش طلا
شعبه‌ی آمریکایی صرافی بایننس در حال فروش بیت کوین با تخفیف تقریباً ۳٬۰۰۰ دلاری است؛ اما نکته‌ی مهمی در این زمینه وجود دارد.
تبلیغات

روز گذشته، گروهی از کاربران حوزه‌ی کریپتو متوجه شدند که قیمت رمزارزهای فهرست‌شده در شعبه‌ی آمریکایی صرافی بایننس (Binance.US) بسیار کمتر از سایر صرافی‌ها است. بسیاری از کاربران این اتفاق را دی‌پگ‌شدن رمزارزها خطاب کردند.

در‌حال‌حاضر، بیت کوین با قیمت ۲۷٬۵۳۶ دلار در بایننس معامله می‌شود؛ اما قیمت اسپات جهانی این رمزارز به ۳۰٬۱۰۶ دلار می‌رسد. بدین‌ترتیب، بایننس در حال فروش بیت کوین با تخفیف حدوداً ۸٫۵ درصدی است.

بر‌اساس گزارش کوین‌تلگراف، سایر ارزهای دیجیتال نیز با تخفیف در بایننس مواجه شده‌اند. قیمت اتر در شعبه‌ی آمریکایی بایننس ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است و این رمزارز با قیمت ۱٬۶۹۵ دلار معامله می‌شود. شماری از استیبل‌کوین‌ها نظیر تتر نیز با افت قیمت مواجه شدند و ارزش‌شان به ۰٫۹۱۵ دلار رسید. تتر همواره نسبت‌ یک‌به‌یک با دلار آمریکا دارد.

افت قیمت رمزارزها در شعبه‌ی آمریکایی بایننس برای کسانی بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد که به سبک آربیتراژ معامله انجام می‌دهند؛ اما اکثر سرمایه‌گذاران نمی‌توانند از این تخفیف استفاده کنند. دلیل این مسئله آن است که تخفیف فقط زمانی اِعمال می‌شود که کاربران در شعبه‌ی آمریکایی بایننس، رمزارز را با دلار فیات معامله کنند.

مشکل این است که کاربران شعبه‌ی آمریکایی بایننس از حدوداً یک ماه پیش امکان شارژ‌کردن حساب خود را با دلار از دست داده‌اند. در‌واقع، صرفاً کسانی می‌توانند از تخفیف استفاده کنند که قبل از ۹ ژوئن (۱۹ خرداد)، دلار به حساب بایننس خود اضافه کرده باشند.

نگرانی درباره‌ی این‌ موضوع که ممکن است Binance.US به‌زودی برداشت دلار را تعلیق کند، باعث شده است که شماری از کاربران رمزارزهایشان را با قیمتی ارزان‌تر از بازار بفروشند تا سریعاً دارایی‌های خود را از این صرافی خارج کنند.

بر‌اساس ایمیل رسمی بایننس، کاربران آمریکایی فقط تا ۱۰ روز آینده فرصت دارند که دلارهای خود را از این صرافی خارج کنند. تعلیق بخشی از فعالیت‌های بایننس نتیجه‌ی شکایت نهادهای رگولاتوری است. در زمان شکایت اولیه، گفته شد که ممکن است تمام فعالیت‌های بایننس در ایالات متحده تعلیق شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات