توافق اولیه با دولت آمریکا؛ خطر موقتاً از بیخ گوش صرافی بایننس گذشت

یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
احراز هویت بایننس / Binance KYC Verification
به‌دلیل توافق اولیه‌ی بایننس با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، موقتاً از مسدودسازی دارایی‌های این صرافی در آمریکا جلوگیری شد.
تبلیغات

بایننس، صرافی بزرگ رمزارز، می‌گوید با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) توافق کرده تا به فعالیتش در کشور آمریکا ادامه دهد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار چند هفته قبل بایننس را دادگاهی کرد و مطابق توافق‌نامه‌ی جدید، بایننس می‌تواند تا زمان تعیین‌تکلیف پرونده همچنان به فعالیت‌هایش بدون مشکل ادامه دهد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا معتقد است که بایننس و بنیان‌گذارش (چانگ‌پنگ ژائو یا سی‌زی) به صورت غیرقانونی حجم معاملات را افزایش داده‌اند و دارایی‌های مشتریان را ادغام کرده‌اند. مطابق قانون، سرمایه‌گذاران آمریکایی باید در شعبه‌ی آمریکایی بایننس معامله انجام دهند اما ظاهرا بایننس نتوانسته است مانع فعالیت آن‌ها در سرویس بین‌المللی شود.

بر اساس گزارش انگجت، SEC در تلاش بود تا زمان حل شدن پرونده تمامی دارایی‌های بایننس را در آمریکا مسدود کند. این نهاد رگولاتوری گفت مسدودسازی دارایی‌های بایننس برای حفاظت از سرمایه‌ی مشتریان و جلوگیری از انتقال پول به حساب‌های خارج از آمریکا، ضروری است. بایننس گفت مسدودسازی دارایی‌ها باعث خروج این شرکت از بازار پراهمیت آمریکا می‌شود.

پس از کش و قوس فراوان، سرانجام قاضی مسئول پرونده در حکمی اعلام کرد که بایننس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار باید به توافقی دست پیدا کنند تا از دارایی مشتریان محافظت شود.

SEC می‌گوید بایننس موافقت کرده تمامی دارایی متعلق‌ به مشتریان آمریکایی را به داخل این کشور منتقل کند. به‌علاوه، شعبه‌ی بین‌المللی بایننس و شخص سی‌زی اجازه ندارند به دارایی‌های موجود در شعبه‌ی آمریکایی دسترسی پیدا کنند یا سراغ کنترل کردن‌ آن دارایی‌ها بروند.

بدین ترتیب شعبه‌ی آمریکایی بایننس (Binance.US) تا زمان حل شدن پرونده صرفا اجازه دارد به‌منظور پرداخت هزینه‌ها یا پایبندی به تعهدات قانونی‌اش، انتقال پول را امکان‌پذیر کند. بایننس موظف است والت‌های جدیدی برای مشتریان بسازد که کارکنان بین‌المللی اجازه‌ی دسترسی به آن‌ها را نخواهند داشت.

توافق‌نامه‌ی بین بایننس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باید به تأیید قاضی ایمی برمن نیز برسد و حتی در صورت عملیاتی‌شدن، پرونده‌‌ای را که این کمیسیون باز کرده است به پایان نمی‌رساند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌گوید مشتریان آمریکایی می‌توانند در جریان رسیدگی به پرونده، تمامی دارایی خود را از بایننس بیرون بکشند.

پرونده‌ی بایننس تنها بخش کوچکی از پروژه‌ی بزرگ دولت آمریکا برای سخت‌گیری به صنعت کریپتو است. در پایان سال گذشته‌ی میلادی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا سم بنکمن‌فرید، مدیرعامل صرافی ورشکسته‌ی FTX را به چندین فقره کلاه‌برداری متهم کرد. یک روز پس از ثبت پرونده‌ی بایننس، شاهد شکایت از کوین‌بیس نیز بودیم. کوین‌بیس بزرگ‌ترین پلتفرم معامله‌ی رمزارز در ایالات متحده محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات