با اعلان جنگ SEC علیه بایننس، بازار کریپتو بار دیگر به کما رفت!

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سکه بیت کوین / Bitcoin / بیتکوین در کنار شمش طلا
با مطرح شدن اتهام علیه بایننس و مدیرعامل این صرافی رمزارز از طرف SEC، اکنون نوسانات و حرکت قیمت بیت کوین بیش‌ از هر زمان دیگری شبیه طلا است.
تبلیغات

رگولاتور مالی APEX در ایالات‌ متحده، رسماً بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان را زیر نظر گرفته و همین موضوع باعث ایجاد فشار قیمتی در ارزش بیت کوین و اتریوم شده است. به‌هرحال، نشانه‌های زیادی وجود دارد که برای چشم‌انداز پادشاه رمزارزها، خوب به‌ نظر می‌رسد و ظاهراً این دارایی دیجیتال، ویژگی‌های پرخطر خود را کنار گذاشته و این روزها، رفتاری شبیه طلا دارد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌ متحده (SEC) در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود اعلام می‌کند رگولاتور مالی APEX ایالات‌ متحده ۱۳ اتهام علیه بایننس و مدیرعامل آن، چانگ‌پنگ ژائو (CZ) مطرح کرده که براساس آن، صرافی مذکور و مدیرعاملش، قوانین تعیین‌شده برای دسترسی افراد به خدمات فراساحلی بایننس را نقض کرده‌اند. سایر اتهامات شامل جدا نبودن کامل پلتفرم اصلی صرافی مذکور و نسخه‌ی آمریکایی آن و همچنین اختلاط وجوه و دارایی‌های شرکت و مشتریان می‌شود.

SEC همچنین اعتقاد دارد CZ و بایننس به‌طور عمد، از تاکتیک‌های دستکاری ازطریق نهادهای تحت مالکیت CZ ازجمله Sigma Chain و Merit Peak Limited استفاده کرده‌اند که برای افزایش مصنوعی حجم معاملات بایننس به‌ کار رفته‌اند.

علاوه‌براین، SEC می‌گوید یکی از شرکت‌های وابسته به بایننس ایالات‌متحده به نام BAM Trading، سرمایه‌گذاران را درمورد کنترل‌های تجاری ناموجود این صرافی، گمراه کرده است. این سازمان نظارتی همچنین ادعا می‌کند بایننس و BAM Trading با فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده در قالب توکن BNB، استیبل‌ کوین BUSD، برنامه‌ی استیکینگ و سایر محصولات وام‌دهی رمزارز، قانون اوراق بهادار را نقض کرده‌اند.

همان‌طورکه WccfTech اشاره می‌کند، CFTC ایالات‌متحده قبلاً به‌دلیل نقض مقررات مالی از بایننس و چانگ‌پنگ ژائو شکایت کرده بود. نتیجه‌ی این اتفاقات بسیار واضح به‌نظر می‌رسد؛ زیرا درحال‌حاضر ارزش هر واحد بیت کوین با کاهش ۵ درصدی به ۲۵۰۰۰ دلار رسیده است.

نمودار همبستگی طلا و بیت کوین

همان‌طور که باب الیوت اشاره می‌کند، همبستگی بیت کوین با شاخص نزدیک ۱۰۰ در حال کاهش و به‌طور همزمان همبستگی رمزارزهای برتر با طلا در حال افزایش است که می‌توان این پدیده را در نمودار بالا با جزئیات دقیق‌تر مشاهده کرد.

توجه داشته باشید بیت کوین در ماه آوریل ۶۲ درصد با ETF 100 نزدک و ۳۰ درصد با طلا همبستگی داشت و در روزهای اخیر همبستگی آن با طلا به‌سرعت افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات