هشدار: مراقب توکن‌های جعلی مرتبط با هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت باشید

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
توکن های کلاه برداری رمزارز مرتبط با بینگ جدید و ChatGPT
با افزایش محبوبیت بینگ جدید، تعداد زیادی توکن رمزنگاری با نام این چت‌بات یا ChatGPT منتشر شده که هدف آن‌ها فریب سرمایه‌گذاران است.
تبلیغات

مایکروسافت از چندهفته قبل، نسخه‌ی پیش‌نمایش بینگ جدید را دردسترس گروه محدودی از کاربران قرار داد. چت‌بات هوش مصنوعی غول فناوری اهل ردموند، درواقع از فناوری ChatGPT سفارشی‌‌شده استفاده می‌کند. اگرچه موتور جستجوی جدید مایکروسافت با ارائه‌ی برخی پاسخ‌های عجیب‌وغریب و تهدیدآمیز، به یکی از موضوعات داغ فناوری تبدیل شده است، اما نه این پروژه و نه ChatGPT تاکنون هیچ فعالیتی در رمزارزها نداشته‌اند. متأسفانه برخی افراد سودجو در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، از شرایط کنونی و محبوبیت چت‌بات هوش مصنوعی مایکروسافت برای کلاهبرداری از مردم سؤاستفاده می‌کنند.

به گزارش Neowin، درحال‌حاضر هزاران توکن رمزنگاری جعلی منتشر شده‌اند که همگی سعی دارند از نشان چت‌بات مایکروسافت و OpenAI برای فریب سرمایه‌گذاران بهره ببرند. وب‌سایت DeCrypt می‌گوید:

طبق بررسی‌های انجام شده در DEXTools، تا این‌لحظه حداقل ۲۰ پروژه‌ی رمزنگاری جعلی از نام BingChatGPT استفاده کرده‌اند. از این تعداد ۱۲ مورد روی بلاک چین بایننس راه‌اندازی شده‌اند و ۶ مورد نیز تحت شبکه‌ی اتریوم فعالیت می‌کنند. دو مورد از این رمزارزها نیز برپایه‌ی پلتفرم آربیتریوم ایجاد شده‌اند. ۱۷۰ پروژه‌ی رمزارزی دیگر نیز وجود دارد که همگی از نام ChatGPT استفاده می‌کنند و بیشتر آن‌ها روی بلاک چین بایننس راه‌اندازی شده‌اند.
- وب‌سایت DeCrypt

البته مایکروسافت تاکنون هیچ بیانیه‌ای درمورد فعالیت‌های بینگ جدید در حوزه‌ی رمزارزها منتشر نکرده و اظهارنظری درمورد توکن‌های جعلی ارائه نداده است.

برخی از توکن‌های کلاهبرداری مرتبط با بینگ جدید و ChatGPT با عنوان HoneyPots شناخته می‌شوند؛ نوعی کلاهبرداری اساسی که در آن، شخصی که توکن‌های جعلی را دراختیار دارد یا آن‌ها را ساخته است، وعده می‌دهد که اگر ابتدا مقداری پول برای او ارسال کنید، مقدار زیادی از توکن موردنظر را برای شما ارسال خواهد کرد و معمولاً پس‌از دریافت وجه، دیگر خبری از این مجرمان نخواهد بود.

بدین‌ترتیب اگر در دنیای رمزارزها فعالیت می‌کنید پیشنهاد می‌شود سرمایه‌های خود را با خرید توکن‌های جعلی مرتبط با ChatGPT یا بینگ جدید مایکروسافت درمعرض خطر قرار ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات