سرمایه‌گذاری روی بیت کوین، ۲۰۴ میلیون دلار به تسلا ضرر مالی زد

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
رقص ایلان ماسک Elon Musk با کت شلوار در کنار خودرو تسلا مشکی
تسلا در سال گذشته‌ی میلادی به دلیل سرمایه‌گذاری روی بیت کوین ۲۰۴ میلیون دلار ضرر ناپایدار تجربه کرد.
تبلیغات

اسناد ثبت‌شده در نهادهای رگولاتوری نشان می‌دهد تسلا در سال ۲۰۲۲ به‌دلیل سرمایه‌گذاری روی بیت کوین با ضرر ناپایدار ۲۰۴ میلیون دلار مواجه شد. البته خودروساز بزرگ‌ آمریکایی ۶۴ میلیون دلار سود به جیب زد تا ضرر خالص ناشی از سرمایه‌گذاری روی بیت کوین به ۱۴۰ میلیون دلار برسد.

تسلا در فصل اول سال ۲۰۲۱ اعلام کرد به دلیل اعتقاد به مزایای بیت کوین، ۱٫۵ میلیارد دلار از این رمزارز را خریداری می‌کند. تسلا در آن زمان گفت بیت‌کوین روشی عالی برای سرمایه‌گذاری است و درمقایسه‌با بانک‌های سنتی سود بهتری ارائه می‌دهد. تسلا زمان کوتاهی پس از سرمایه‌گذاری اولیه، ۱۰ درصد از بیت کوینی را که خریداری کرده بود به فروش رساند و ۱۰۱ میلیون دلار به جیب زد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اواخر فصل اول ۲۰۲۳ گفت پذیرش بیت کوین به‌عنوان روش پرداخت برای خودروهای تسلا شروع می‌شود. در نتیجه‌ی این گفته‌ی ماسک، قیمت بیت کوین به شدت رشد کرد. چند هفته بعد، ماسک و تسلا از تصمیم خود منصرف شدند و دلیل اصلی را مصرف انرژی زیاد برای استخراج بیت کوین اعلام کردند. در واکنش به این موضوع، قیمت بیت کوین روندی کاهشی گرفت.

سال گذشته همزمان با آغاز روند نزولی قیمت بیت کوین، تسلا ۷۵ درصد از بیت کوین‌هایش را به فروش رساند و با سرمایه‌ی به‌دست‌آمده سراغ تهیه‌ی ارزهای سنتی رفت. خودروساز آمریکایی امروز حدودا ۱۸۴ میلیون دلار بیت کوین دارد و ممکن است در آینده مقدار بیشتری خریداری کند.

ارزش بازار کریپتو در یک سال اخیر افت شدیدی تجربه کرده است. در لحظه‌ی نوشته شدن این مقاله هر بیت کوین با قیمت ۲۳٬۰۴۵ دلار معامله می‌شود که حدودا ۶۶ درصد کمتر از بالاترین رکورد قیمتی (۶۸٬۷۸۹ دلار) است.

با وجود از دست دادن بیش از نیمی از ارزش، همچنان شماری از متخصصان عقیده دارند که بیت کوین مقاومت خوبی داشته و ممکن است مجددا به روند صعودی برگردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات