هجوم میلیونرها برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها

سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رمزارز
نتایج مطالعه‌ی گروه deVere نشان می‌دهد حدود ۸۲ درصد از مشتریان آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها با مشاوران مالی مشورت کرده‌اند.
تبلیغات

براساس نتایج مطالعه‌ی شرکت مشاور مالی deVere Group در سال ۲۰۲۲، درحالی که بازار رمزارزها در سال گذشته با چالش‌‌های مختلفی مواجه شد، اما ۸۲ درصد از مشتریان میلیونر این شرکت به‌دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال مثل بیت کوین بوده‌اند.

به گزارش کوین‌تلگراف، نتایج نظرسنجی deVere Group که در تاریخ ۳۰ ژانویه منتشر شد نشان می‌دهد هشت نفر از هر ۱۰ مشتری این شرکت که ارزش دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری آن‌ها بین ۱٫۲ تا ۶٫۱ میلیون‌دلار بوده است، در ۱۲ ماه گذشته از مشاوران مالی خود برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها سؤال کرده‌اند.

نایجل گرین، مدیرعامل و مؤسس deVere Group می‌گوید با وجود اینکه مشاوران این شرکت معمولاً در بررسی‌های خود بسیار محافظه‌کار هستند، اما علاقه‌ی سرمایه‌داران به رمزارزها به‌دلیل ارزش‌های اصلی بیت کوین یعنی دیجیتالی بودن، جهانی بودن، بی‌مرز بودن، غیرمتمرکز بودن و غیرقابل دستکاری بودن آن است.

مطالعات deVere طی سال‌های گذشته نشان‌دهنده‌ی روند افزایش علاقه‌‌ی افراد ثروتمند به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها است.

نتایج مطالعات deVere درسال ۲۰۲۰ نشان داد ۷۳ درصد از ۷۰۰ فرد مورد بررسی آن‌ها یا قبل‌ از پایان سال ۲۰۲۲ رمزارز خریداری کرده‌اند یا به‌دنبال سرمایه‌گذاری در این حوزه بوده‌اند. این در حالی است که نتایج مطالعه‌ی مشابه شرکت مذکور در سال ۲۰۱۹ نشان داد ۶۸ درصد از مشتریان این شرکت از قبلاً در رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا طبق برنامه‌ریزی تصمیم داشتند تا پایان سال ۲۰۲۲ در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

گرین همچنین علاقه‌ی مشتریان مؤسسات مالی قدیمی‌ مثل بلک‌راک، Fidelity و جی‌پی مورگان به ارائه‌ی خدمات رمزنگاری در این شرکت‌ها را نشانه‌ی بسیار خوبی برای صنعت ارزهای دیجیتال توصیف کرد.

گزارش ماه ژوئن ۲۰۲۲ شرکت PricewaterhouseCoopers نشان داد تقریباً یک‌سوم از ۸۹ صندوق پوشش ریسک سنتی مورد بررسی آن، از قبل روی دارایی‌های دیجیتال مثل بیت‌ کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مدیرعامل deVere اعتقاد دارد با پایان یافتن دوره‌ی زمستان رمزارزها که از سال ۲۰۲۲ آغاز شد، علاقه‌ی افراد و سرمایه‌گذاران به حضور در این بازار افزایش خواهد یافت. او در بخشی از توضیحات خود گفت:

بزرگ‌ترین رمزارز جهان از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا کنون بیش‌از ۴۰ درصد رشد داشته است و مشتریان ثروتمند و سایر افرادی که قصد دارد سرمایه‌ی خود را افزایش دهند از آن غافل نخواهند شد.
- نایجل گرین

البته مشتریان ثروتمند deVere تنها کسانی نیستند که از سال گذشته به‌دنبال افزایش دارایی‌های دیجیتال خود بوده‌اند.

براساس گزارش ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ جی‌پی مورگان، حدود ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا یعنی ۴۳ میلیون‌نفر، در مقطعی از زندگی خود رمزارز خریداری کرده‌اند که این میزان نسبت به سال ۲۰۲۰ (سه درصد) به‌میزان درخورتوجهی افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات