بیت کوین برای یازدهمین روز متوالی از ناحیه «ترس» خارج شد

دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
سکه بیت کوین / Bitcoin / بیتکوین در کنار شمش طلا
شاخص ترس و طمع بیت کوین نشان می‌دهد این رمزارز از ۱۱ روز پیش وارد حالت «ترس» نشده است و وضعیت خوبی سپری می‌کند.
تبلیغات

بر اساس داده‌های شاخص ترس و طمع بیت کوین، این رمزارز برای یازدهمین روز متوالی از ناحیه‌ی «ترس» خارج شده است. این نخستین بار در یک سال اخیر است که بیت کوین برای چنین مدت‌زمانی از ناحیه‌ی ترس خارج می‌شود.

به گزارش کوین‌تلگراف، قیمت بیت کوین روز گذشته به ۲۳٬۹۵۵ دلار رسید که بیشترین حد در یک سال اخیر است. از زمان ثبت بالاترین رکورد امسال، ارزش بیت کوین کمی پایین آمده و به ۲۳٬۶۸۷ دلار رسیده است.

در همین حین، احساسات بازار بیت کوین با امتیاز ۶۱ در ناحیه‌ی «خوب» قرار می‌گیرد. آخرین باری که امتیاز احساسات بازار بیت کوین به ۶۱ رسید، ارزش این رمزارز حدودا ۶۵٬۰۰۰ دلار بود.

با وجود عملکرد نسبتا خوب بیت کوین در هفته‌های اخیر، همچنان شماری از تحلیلگران نسبت‌به وضعیت فعلی خوش‌بین نیستند و نگران‌اند که قیمت بیت کوین در آینده‌ای نزدیک مجددا افت کند. در هر صورت رشد قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر سرمایه‌گذاران این رمزارز پرحاشیه را بسیار خوشحال کرده است.

بر اساس داده‌های مؤسسه‌ی IntoTheBlock، در حال حاضر حدودا ۶۴ درصد از سرمایه‌گذاران بیت کوین در حال کسب سود هستند. کسانی که اولین بار در سال ۲۰۱۹ بیت کوین خریدند نیز به‌طور میانگین به روند سوددهی بازگشته‌اند. میانگین قیمت اولین خرید بیت کوین در سال ۲۰۱۹ حدودا ۲۱٬۸۰۰ دلار بود. این یعنی به‌طور میانگین این دسته از خریداران ۹ درصد سود کرده‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات