ایالت آریزونا در مسیر قانونی اعلام کردن بیت کوین به عنوان یک واحد پولی است

پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سکه طلایی بیت کوین / Bitcoin
وندی راجرز، سناتور ایالت آریزونا قصد دارد مسیر السالوادور را برای پذیرش بیت کوین دنبال کند.
تبلیغات

شرایط بیت کوین در سال گذشته چندان رضایت‌بخش نبود و ارزش پادشاه رمزارزها حدود ۶۰ درصد نسبت به بالاترین سقف قیمتی آن کاهش یافت. این وضعیت باعث شد تبلیغات پیرامون بیت کوین کاهش یابد. البته هنوز هم افرادی زیادی نسبت‌به موفقیت این رمزارز در آینده اعتقاد دارند که وندی راجرز، سناتور ایالت آریزونا یکی از آن‌ها است.

راجرز یکی از جمهوری‌خواهان طرفدار دونالد ترامپ است که سال ۲۰۲۰ به مجلس سنای آریزونا راه یافت. او چند روز قبل لایحه‌ای را ارائه کرد که بیت کوین را در این ایالت به یک ارز قانونی تبدیل می‌کند. این درحالی است که سال ۲۰۲۱ نیز شاهد قانونی شدن بیت کوین به‌عنوان یک ارز در کشور السالوادور بودیم. اکنون درصورت تصویب لایحه‌ی موردنظر راجرز، بیت کوین در ایالت آریزونا مثل دلار به‌عنوان واحد پولی قانونی درنظر گرفته خواهد شد و شهروندان می‌توانند از آن برای پرداخت بدهی‌ها، مالیات‌ و همچنین ابزاری برای خرید و فروش استفاده کنند.

برخی همکاران جمهوری‌خواه راجرز ازجمله جف ونینگر و جی دی مسنارد حمایت خود را از لایحه‌های مربوط به قانونی اعلام کردن بیت کوین اعلام کرده‌اند. این لوایح با ممانعت از حمایت دموکرات‌های ایالتی می‌تواند با حمایت یکسان سناتورها و نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت به تصویب برسد. جمهوری‌خواهان ۱۶ کرسی از ۳۰ کرسی سنای آریزونا و ۳۱ کرسی از ۶۰ کرسی مجلس نمایندگان را دراختیار دارد.

به گزارش CNET، لایحه‌ی مشابهی که راجرز در سال ۲۰۲۲ ارائه داد، به‌سرعت سرنگون شد. او همچنین پیشنهاد کرده است رأی‌دهندگان در سال ۲۰۲۴ تصمیم بگیرند آیا رمزارز باید در ایالات‌متحده معاف از مالیات باشد یا خیر.

راجرز در ماه آوریل با انتشار توییتی نوشت:

پول دیجیتالی متمرکز که بانک‌های مرکزی آن‌ را کنترل می‌کنند، نوعی برده‌داری به‌حساب می‌آید درحالی‌که ذات غیرمتمرکز بیت کوین، حامی آزادی است.
- راجرز

السالوادور یکی از کشورهایی است که به‌دلیل پذیرش بیت کوین به‌عنوان ارز قانونی شناخته می‌شود. این کشور به‌رهبری رئیس‌جمهور نایب بوکله، حدود ۱۰۷ میلیون دلار برای خرید بیت کوین هزینه کرده است که ارزش این دارایی‌ها درحال‌حاضر به‌نصف کاهش یافته است. دولت این کشور ۲۶۸ میلیون‌دلار دیگر نیز برای راه‌اندازی زیرساخت دیجیتال بین کوین هزینه کرد که شامل ۳۰ دلار مشوق برای همه‌‌ی افرادی است که در پلتفرم کیف پول رسمی آن موسوم‌به Chivo ثبت‌نام کردند.

منتقدان می‌گویند پذیرش بیت کوین هزینه‌ای بود که این کشور به‌شدت مقروض نمی‌توانست از عهده‌ی آن برآید. طرفداران بیت کوین می‌گویند این رمزارز ابزار کارآمدتری برای حوله‌ها است.

آریزونا تنها ایالتی نیست که با مقررات رمزارزها دست‌وپنجه نرم می‌کند. هفته‌ی گذشته نیز قانون‌گذاران در میسوری و می‌سی‌سی‌پی به‌دنبال تدوین قانونی برای محافظت از حقوق شهروندان برای استخراج بیت کوین بودند؛ فرآیندی که سال گذشته در نیویورک ممنوع شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات