شوک دیگر به بازار کریپتو: اتحادیه اروپا به‌دنبال محدودسازی فعالیت بانک‌ها در صنعت رمزارز است

سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
سکه طلایی بیت کوین / Bitcoin
اتحادیه‌ی اروپا ازطریق محدودسازی فعالیت بانک‌ها در صنعت کریپتو، تلاش می‌کند تا اثرگذاری نوسان قیمت رمزارز بر سیستم اقتصادی را کاهش دهد.
تبلیغات

قانون‌گذاران اتحادیه‌ی اروپا موافقت اولیه‌ی خود را برای اِعمال تغییراتی در قوانین مرتبط‌ به صنعت کریپتو اعلام کرده‌اند. بخشی از این قوانین سخت‌گیرانه روی بانک‌هایی متمرکز است که در حوزه‌ی رمزارز و دارایی‌های دیجیتالی فعالیت می‌کنند.

به‌گزارش نشریه‌ی Bitcoinist، قوانین جدید اروپا در تلاش‌اند تا تعداد وام‌های بدون پشتوانه‌ی بیت کوین و اتر را محدود کنند. به‌موجب این قوانین، بانک‌ها باید سرمایه‌ی نقدی بیشتری نگه‌داری کنند تا مشتریان در‌برابر ضررهای مرتبط‌ به کریپتو محافظت شود. همچنین، بانک‌ها موظف‌اند مقدار دارایی رمزارز را به نهادهای رگولاتوری اعلام کنند.

قوانین جدید پیش از ورود به مرحله‌ی اجرایی، باید به تأیید پارلمان اروپا و وزرای دارایی اتحادیه‌ی اروپا برسند. اتحادیه‌ی اروپا قصد دارد در چهارچوبی جدید، مقدار دارایی‌ رمزارز بانک‌ها را محدود کند. درصورت تصویب، این قوانین در آغاز سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهند شد.

سخن‌گوی اقتصادی پارلمان اروپا رمزارز را دارایی پرریسک خطاب می‌کند و می‌گوید قانون‌گذاران می‌کوشند از اثرگذاری نوسان قیمت رمزارز بر سیستم اقتصادی جلوگیری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات