اولین مزرعه استخراج بیت کوین با انرژی هسته‌ای به‌زودی در آمریکا شروع ‌به‌کار می‌کند

چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
استخراج بیت کوین با انرژی هسته‌ای
ایالات‌متحده اولین مرکز استخراج بیت کوین با سوخت هسته‌ای را در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ راه‌اندازی خواهد کرد.
تبلیغات

استخراج بیت کوین با منابعی مثل انرژی هسته‌ای که کربن تولید نمی‌کنند، مزیت‌های زیادی برای صنعت رمزارزها به‌دنبال دارد. در چنین شرایطی با محبوبیت، سطح پذیرش و تعامل دارایی‌های دیجیتالی افزایش خواهد یافت.

طبق گزارش بیت‌کوینیست، کومولوس دیتا که یکی از شرکت‌های تابعه‌ی تولیدکننده‌ی برق مستقل Talen Energy به‌حساب می‌آید و در زمینه‌ی ساخت مراکز داده‌‌ی بدون کربن فعالیت دارد، اکنون راه‌اندازی اولین ساختمان مرکز داده‌ی Susquehanna را با انرژی هسته‌ای در پنسیلوانیا به‌پایان رسانده است.

کومولوس دیتا می‌گوید مجتمع Susquehanna در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ هکتار راه‌اندازی شده است و در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ برای اولین‌بار در ایالات‌متحده، ارائه‌ی خدمات استخراج رمزارز و رایانش ابری را با استفاده از انرژی هسته‌ای آغاز خواهد کرد.

استخراج بیت‌ کوین با انرژی هسته‌ای

پوسته‌ی ۴۸ مگاواتی مرکز داده‌ی Susquehanna وسعتی درحدود ۲۷۸۷۰ مترمربع دارد. منبع تغذیه‌ی این مرکز داده ازطریق یک پیوند مستقیم به نیروگاه هسته‌ای Susquehanna با ظرفیت ۲٫۵ گیگاوات تأمین می‌شود.

انرژی هسته‌ای این پتانسیل را دارد که به منبع مهمی از برق موردنیاز برای استخراج بیت کوین تبدیل شود.

راکتورهای هسته‌ای با ارائه‌ی برق پایدار و بدون کربن به حفظ اکوسیستم‌ رمزارزها، گسترش و سرعت بخشیدن به استفاده‌ از آن کمک خواهند کرد.

سختی استخراج بیت کوین اکنون با جهش ۱۰٫۲۶ درصدی به بالاترین حد خود یعنی ۳۷٫۵۹ تریلیون رسید، زیرا برخی از شرکت‌های استخراج رمزارز در ایالات‌متحده پس‌از آفلاین شدن به‌دلیل طوفان‌های برقی، بار دیگر فعالیت خود را ازسر گرفته‌اند.

استخراج ارزهای دیجیتال در سطح جهان به مقادیر بالای برق نیاز دارد. به گفته‌ی یکی از تحلیل‌گران، استخراج بیت کوین ۷۷٫۷۸ تراوات ساعت انرژی مصرف می‌کند که در سطح تقاضای مردم کشور شیلی برای برق است.

نیروگاه‌های هسته‌ای می‌توانند از انرژی مازاد تولیدی خود برای استخراج رمزارزها استفاده کنند تا ضمن درآمدزایی، تأثیر مهمی روی کاهش تولید کربن داشته باشند و این دقیقاً موضوعی است که بسیاری از فعالان حوزه‌ی محیط‌زیست در سال‌های اخیر، توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات