گروه هیوبی و اوکی اکس شعبه‌های مستقر در چین خود را منحل می‌کنند

شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه هیوبی در پی ممنوعیت فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، شعبه‌ چین خود مستقر در پکن را با نام Beijing Huobi Tianxia Network Technology Limited (BHT) منحل کرد.
تبلیغات

به‌گزارش دیکریپت، گروه هیوبی، مؤسس صرافی‌ای با همین نام، شعبه صرافی خود مستقر در پکن را منحل کرد و در اقدامی مشابه گروه اوکی (OK)، مؤسس OKcoin، نیز شعبه چینی خود (Beijing Lekuda) واقع در پکن را تعطیل کرد. با‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه هر دو گروه سال‌ها پیش مبادلات صرافی‌‌های خود را از چین خارج کرده‌ بودند، هیچ‌کدام تحت‌تأثیر این اتفاق قرار نمی‌گیرند و متضرر نمی‌‌شوند.

هیوبی در گیرودار سرکوب 

این انحلال‌ها در پی تلاش دولت چین برای سرکوب صنعت گسترده رمزارزها رخ داد با اینکه دولت چین از سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷) به‌دنبال توقف فعالیت‌های حوزه ارزهای دیجیتال بود، مقام‌های رسمی این کشور در اجرای این ممنوعیت بسیار فعال‌تر عمل کرده‌اند. به‌عنوان مثال، بیش از شش استان مختلف در سراسر این کشور استخراج بیت کوین را ممنوع اعلام کرده‌اند.

سخن‌گوی هیوبی ضمن رد هرگونه فعالیت شعبه مستقر خود در پکن گفت: «‌وجود این شرکت الزامی نیست و منحل می‌شود... به روند جهانی‌شدن خود متعهد هستیم و همچنان به استخدام کارمندان از سراسر جهان ادامه خواهیم داد.» وی اضافه کرد که این روند جهانی‌شدن در برآورده‌کردن نیازهای کاربران بین‌المللی کمک می‌کند و صلاحیت گروه را برای اطمینان از تداوم تجارت در سراسر جهان بهبود می‌بخشد.

پیش‌تر در اردیبهشت‌ ۱۴۰۰ (می ۲۰۲۱)، هیوبی برای حافظت از سرمایه‌گذاران، معاملات مشتقات ارزهای دیجیتال را برای مشتریان بازارهای خاص موقتا متوقف کرده بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره خروج این صرافی‌ها از کشور چین چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات