صرافی غیرمتمرکز رمزارز شیبا اینو به نام شیبا سواپ (ShibaSwap) راه‌اندازی شد

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
۲۴ ساعت بعد از راه‌اندازی صرافی رمزارز غیرمتمرکز شیبا اینو (SHIB)، شیبا سواپ، کل ارزش قفل‌شده پلتفرم آن از یک‌میلیارد گذشت و این اتفاق باعث افزایش هزینه‌های شبکه اتریوم شد.
تبلیغات

افزایش شهرت و ارزش دوج کوین (DOGE)، رمزارز ایجادشده با هدف شوخی، راه را برای دیگر میم‌کوین‌ها هموار کرد. فهرست توکن‌های رو‌به‌رشد کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) حاکی از ایجاد جایگاهی ثابت برای تأثیر میم‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال است.

به‌گزارش کوین تلگراف، شیبا اینو آخرین میم‌کوینی است که باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران شده است. این پروژه پس از مشهور شد که ویتالیک بوترین بیش از یک‌میلیارد دلار از رمزارز آن (SHIB‌) را برای مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ به هند اهدا کرد.

میم‌کوین‌های زیادی بعد از رشد بسیار زیاد افت قیمت را شاهد بوده‌اند و تحلیلگران برای شیبا اینو نیز همین اتفاق را پیش‌بینی می‌کردند؛ اما این ارز دیجیتال با راه‌اندازی سواپ (صرافی غیرمتمرکز با سازوکار استخر نقدینگی) مخصوص خود، محلی برای کشت سود و ساختار سازمانی مستقل غیرمتمرکز به‌عنوان پروژه‌ای رو‌به‌رشد ظاهر شد.

راه‌اندازی شیبا سواپ باعث افزایش هزینه تراکنش در شبکه اتریوم می‌شود

با راه‌اندازی شیبا سواپ در ۱۶ تیر ۱۴۰۰ (۷ جولای ۲۰۲۱) و ایجاد رابط کاربری جدید برای استفاده دارندگان توکن‌، در جامعه شیبا اینو شور و هیجانی به‌وجود آمد. این راه‌اندازی به افزایش درخورتوجه هزینه‌ تراکنش‌ها در شبکه اتریوم بعد از افت بی‌سابقه آن‌ها در جریان هاردفورک برلین منجر شد. این اتفاقی است که جو مک‌کان، فعال دنیای رمزارزها، در توییترش به آن اشاره کرد:

طبق داده‌های به‌دست‌آمده از وب‌سایت Etherscan، قرارداد شیبا سواپ رتبه نخست را در هزینه‌ تراکنش‌ها دارد و رتبه سوم ازآنِ توکن شیبا اینو است و پس‌از‌آن، Shiba Migrator در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد.

با اینکه تغییرات این آمار از زمان انتشار توییت جو مک‌کان کم بوده است، سه قرارداد ذکرشده جزو دَه قرارداد برتر فهرست Etherscan باقی مانده‌اند و ازنظر هزینه‌ها، رتبه Siba Migrator بعدتر به رتبه سوم تغییر یافته است.

با‌توجه‌به جدول بالا، نسخه دوم یونی سواپ تنها قرارداد دیگری است که در ۲۴ ساعت گذشته هزینه‌ بیشتری برای تراکنش‌ها در شبکه اتریوم ایجاد کرده و درمجموع، سه قرارداد مربوط به SHIB بیش از ۱/۷ میلیون دلار افزایش هزینه در ۲۴ ساعت گذشته ایجاد کرده‌اند.

کل ارزش قفل‌شده در شیبا سو‌اپ از مرز یک‌میلیارد دلار عبور کرد

با اینکه برخی از شبکه‌ها به استفاده از تراکنش‌های اسپم برای افزایش فعالیت‌های روی زنجیره‌ای خود متهم شده‌اند، این اتهام درقبال شیبا اینو صدق نمی‌کند؛ چرا‌که کل ارزش قفل‌شده روی پلتفرمش تنها یک روز پس از راه‌اندازی، از مرز یک‌میلیارد دلار گذشته است. با‌توجه‌به داده‌های Defi Llama، این رقم برای مجموع نقدینگی نشانه پشتیبانی قدرتمندی از این رابط کاربری جدید است که از‌نظر کل ارزش قفل‌شده، جزو سی رتبه برتر قرار دارد. مجموع نقدینگی این پروژه در ۱۶ تیر ۱۴۰۰ از QuickSwap و MDEX بیشتر بوده است.

هیجان اولیه راه‌اندازی شیبا سواپ باعث جهش ۱۴ درصدی ارزش توکن شیبا اینو شده بود؛ اما قیمت SHIB بعد از آن به ۰/۰۰۰۰۰۸۶۷ دلار (۷۸ درصد کمتر از سقف تاریخی و بیشترین قیمتش ۰/۰۰۰۰۳۸۸ دلار) کاهش پیدا کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات