رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
انجمن توسعه‌ی تجارت خارجی تایوان موسوم به TAITRA به‌طور رسمی اعلام کرد که رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۰ به‌دلیل ویروس کرونا لغو شده است.
تبلیغات

TAITRA یا انجمن توسعه‌ی تجارت خارجی تایوان، امروز به‌صورت رسمی اعلام کرد که رویداد کامپیوتکس در سال ۲۰۲۰ برگزار نخواهد شد.

computex cancellation3

در ابتدا قرار بود که نمایشگاه کامپیوتکس به‌دلیل همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ تا شهریور امسال به تعویق بیافتد، اما به دلیل بسته‌شدن مرزهای خارجی کشور و ممنوعیت ورود شهروندان سایر کشورها به داخل تایوان، برگزار کنندگان این رویداد تصمیم گرفتند که برگزاری Computex را به سال آینده‌ی میلادی موکول کنند.

درحال‌حاضر تنها اتباع خارجی دارای مجوز اقامت تایوان، اجازه‌ی ورود به خاک این کشور را دارند و تمامی افرادی که وارد کشور می‌شوند باید به‌مدت ۱۴ روز در قرنطینه به سر ببرند؛ البته برای کاهش اعمال محدودیت‌های تجار و مسافرانی که برای کسب‌و‌کار خود به تایوان سفر می‌کنند، صحبت‌هایی شده است، اما هنوز هم گذراندن حداقل ۵ روز قرنطینه برای این دسته از مسافران اجباری است.

به‌تعویق‌افتادن رویداد کامپیوتکس، پیش از این هم اتفاق افتاده بود؛ مثلا در سال ۲۰۰۳ و پس از شیوع ویروس سارس، برگزارکنندگان تصمیم گرفتند که تاریخ برگزاری نمایشگاه را که خرداد هر سال برگزار می‌شد به شهریور همان سال منتقل کنند، اما باتوجه‌به گستردگی ویروس کرونا به‌نظر می‌رسد امکان مقایسه‌ی آن با سارس وجود ندارد؛ چراکه تنها ۸۰۰۰ نمونه‌ی مثبت سارس و در مجموع ۸۰۰ مورد فوتی در سراسر جهان در اثر این بیماری رخ داد؛ درحالی‌‌که کرونا تا امروز بیش از ۷ میلیون بیمار و تلفاتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر از خود به‌جای گذاشته است.

با وجود تلفات بسیار زیاد ویروس کووید ۱۹ در جهان، تایوان آمار خیره‌کننده‌ای در زمینه‌ی مقابله با این بیماری داشته است. تا امروز تنها ۴۴۳ بیمار مبتلا به کرونا و فقط ۷ مورد فوتی در این کشور به ثبت رسیده است و درحال‌حاضر در تمامی این جزیره تنها ۵ مورد بیمار درگیر کرونا وجود دارد.

اکثریت قریب به اتفاق مردم تایوان موافق سیاست‌های کنترلی خانم تسای اینگ-ون، رئیس جمهور این کشور، علیه بیماری کرونا هستند و نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که مقبولیت عمومی او تا میزان ۷۳ درصد رشد داشته است.

computex cancellation2

با وجود اقدامات مفید و چشمگیر تایوان در مقابله با کرونا، در اکثر کشورهای غربی هنوز این بیماری به کنترل کامل در نیامده است و همین امر مسئولان بهداشتی و برگزارکنندگان نمایشگاه را بر آن داشت که با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و احتیاطی، رویداد کامپیوتکس را لغو کنند.

پیش‌تر به‌نظر می‌رسید که کامپیوتکس ۲۰۲۰ در زمره‌ی معدود رویدادهای مرتبط با فناوری خواهد بود که امکان برگزاری آن هنوز وجود دارد. تقریبا تمامی رویدادهای فناوری سال ۲۰۲۰ در اثر شیوع بیماری کرونا یا ملغی اعلام شده‌ بودند یا به‌صورت آنلاین برگزار شدند. برگزارکنندگان کامپیوتکس نیز امیدوار بودند که با تعویق نمایشگاه به شهریور امسال، بحران کرونا به مرحله کنترل رسیده باشد؛ اما تصمیم لغو کامل کامپیوتکس ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که با گسترش جهانی ویروس کووید ۱۹، این پیش‌بینی بیش از اندازه خوشبینانه بوده و همین موضوع، موجب لغو کامل نمایشگاه شده است.

در خبری دیگر که ابتدای طی هفته‌ی گذشته منتشر شد، CTA رسما اعلام کرد که رویداد CES ۲۰۲۱ اوایل سال آینده میلادی مصادف با دی ماه امسال، به‌صورت حضوری در لاس وگاس برگزار خواهد شد؛ درحالی‌که با وجود گسترش موج تلفات و افزایش بیماران مبتلا به کرونا در آمریکا، بیشتر ایالات این کشور در حال کاهش محدودیت‌های ناشی از مقابله با کرونا هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات