آموزش جلوگیری از اضافه شدن خودکار به گروه و کانال تلگرام

پنج‌شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
 گروه و کانال تلگرام
از اضافه شدن به گروه‌ها و کانال‌های بی‌ربط تلگرام خسته شده‌اید، باید بدانید جلوگیری از اضافه شدن خودکار به گروه و کانال تلگرام آسان است.
تبلیغات

تلگرام با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه به سرعت در حال رشد است. رشد پایگاه کاربران باعث افزایش هرزنامه‌ها و کلاهبرداری‌ها شده است. اخیراً شکایاتی از سوی کاربرانی که در حال اضافه شدن به گروه‌های اسپم تصادفی در تلگرام هستند، وجود داشته است. کلاهبرداران از طریق پیام‌های مستقیم، کانال‌هایی دنبال‌شده یا حتی از طریق گروه‌های تصادفی که افراد ناشناس اعضا را به آن اضافه می‌کنند، با کاربران نهایی ارتباط برقرار می‌کنند.

تنظیمات حریم خصوصی پیش‌فرض تلگرام به هر کسی اجازه می‌دهد شما را به یک گروه یا کانال اضافه کند. از آنجایی که کاربران بدون وقفه در گروه‌ها و چنل‌های مختلف اضافه می‌شوند که برخی حتی محتوای نامناسب را تبلیغ می‌کنند، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی افزایش یافته است.

خوشبختانه تلگرام برای جلوگیری از اضافه کردن شما به گروه‌های تصادفی توسط کاربران یک سری اقدامات ایمنی را در نظر گرفته است. تنظیمات حریم خصوصی تلگرام (privacy settings) اجازه تغییر این رفتار را می‌دهد. یعنی این امکان وجود دارد که بتوانید افرادی را که می‌توانند شما را به گروه‌ها و کانال‌های جدید تلگرام اضافه کنند، محدود کنید.

در این مقاله آموزشی از زومیت، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه در اندروید و iOS از اضافه شدن خودکار به گروه و کانال تلگرام جلوگیری کنید.

تغییر تنظیمات بخش حریم خصوصی تلگرام

یک تغییر سریع در تنظیمات شما را از اعلان‌های ناخواسته، مزاحمت‌ها و سایر مسائل امنیتی نجات می‌دهد تا بتوانید روی چیزهای مهم‌تر تمرکز کنید.

این تنظیمات در آیفون و گوشی‌های اندرویدی یکسان است؛ بنابراین بدون توجه به گوشی‌ خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تلگرام را باز کنید و به بخش تنظیمات بروید.
  • وارد Privacy and Security بشوید.
  • اکنون روی Groups and Channels ضربه بزنید.
  • Who can add me را از Everybody به My Contacts تغییر دهید. اینگونه فقط مخاطبینتان اجازه اضافه کردن شما به گروه‌‌ها یا کانال‌ها را خواهند داشت.
جلوگیری از اضافه شدن خودکار به گروه و کانال تلگرام
جلوگیری از اضافه شدن خودکار به گروه و کانال تلگرام
جلوگیری از اضافه شدن خودکار به گروه و کانال تلگرام
  • اگر مخاطب آزاردهنده‌ای دارید که مدام شما را به گروه‌های جدید اضافه می‌کند، می‌توانید درقسمت Exceptions او را به لیست Never Allow اضافه کنید. در‌حالی‌که سایر مخاطبین همچنان می‌توانند شما را ابه گروه‌ها و چنل‌ها ضافه کنند، این تنظیم از اضافه کردن شما به گروه‌های جدید توسط آن مخاطب خاص جلوگیری می‌کند

همانطور که خواندید، جلوگیری از اضافه شدن خودکار به گروه و کانال تلگرام کار ساده‌ای است. برای آشنا شدن بیشتر با تلگرام و تمام قابلیت‌های آن، مقاله جامع آموزش تلگرام را از دست ندهید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از مزاحمت‌های اینچنینی و افزایش امنیت خود در تلگرام حتماً سری به تنظیمات حریم خصوصی تلگرام (privacy settings) بزنید و دسترسی کاربرانی که می‌توانند شما را به گروه‌ و کانال‌ تلگرامی اضافه ‌کنند، محدود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات