مخفی کردن شماره در تلگرام ؛ تمامی تنظیمات

دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
لوگو تلگرام
اگر می‌خواهید شماره تلفن خود را از دید کاربران تلگرام مخفی نگه دارید، این مقاله را از دست ندهید.
تبلیغات

تلگرام به‌عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسانی، این امکان را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که به‌صورت کاملاً ناشناس، پیام، عکس، فیلم یا فایل‌های صوتی ارسال کنند. بااینکه تلگرام نیز مانند واتساپ، از شماره تلفن برای ایجاد حساب کاربری استفاده می‌کند، برخلاف واتساپ، به شما امکان می‌دهد شماره تلفن خود را به‌طور کامل مخفی کنید. طرف مقابل هرگز از شماره تلفن شما مطلع نخواهد شد مگر اینکه آن را از طریق گزینه‌های حریم خصوصی تلگرام با او به اشتراک بگذارید.

افزون‌براین، می‌توانید تعیین کنید که چه افرادی شماره تلفن شما را ببینند و از دید چه اشخاصی پنهان بماند. همچنین با تنظیمات حفظ حریم خصوصی، می‌توانید به دیگران اجازه دهید که شما را با شماره تلفن پیدا کنند یا خیر. اگر این گزینه غیرفعال باشد، تا زمانی که آن‌ها را در فهرست مخاطبین خود نداشته باشید، نمی‌توانند از طریق شماره تلفن به تلگرام شما دسترسی داشته باشند. در این مقاله، با نحوه‌ی مخفی کردن شماره در تلگرام و برخی دیگر از ویژگی‌های حریم خصوصی محبوب ترین پیام رسان ایرانی‌ها آشنا می‌شویم.

مخفی کردن شماره در تلگرام

همان‌طور که اشاره شد، تلگرام از شماره تلفن برای ارتباط شما با مخاطبینتان استفاده نمی‌کند و نام کاربری ایجادشده رمز شناسایی شما خواهد بود. سایر کاربران تلگرام تنها در صورتی می‌توانند شماره تلفن شما را ببینند که شماره تلفن آن‌ها را در دستگاه خود ذخیره کرده باشید و مخاطبین را با تلگرام همگام‌سازی کنید. برای مخفی کردن شماره در تلگرام مراحل زیر را پیش ببرید:

  • منوی همبرگری تلگرام را باز کنید و روی Setting ضربه بزنید.
  • سپس Privacy and Security را انتخاب کنید.
  • اکنون در بخش Privacy روی Phone number ضربه بزنید.
  • با انتخاب My Contacts فقط مخاطبینتان شماره تلفن شما را خواهند دید و با انتخاب Nobody هیچ شخصی نمی‌تواند شماره تلفن شما را مشاهده کند.
تنظیمات شماره تلفن
گزینه‌ی Phone number
تنظیمات حریم خصوصی
تنظیمات تلگرام

انجام این تنظیمات موجب می‌شود کسی نتواند شماره تلفن شما را از طریق برنامه ببیند. البته به خاطر داشته باشید که شماره تلفن شما همچنان به حساب شما پیوست خواهد بود.

اگر می‌خواهید برخی از مخاطبینتان شماره تلفن شما را ببینند، درصورت انتخاب Nobody می‌توانید در بخش Add exceptions این افراد را استثنا قرار دهید. برای انجام این کار تنها کافی است روی Add Users or Groups ضربه بزنید و افراد دلخواهتان را از لیست مخاطبین تیک بزنید.

در انتها برای ذخیره‌ی تنظیمات جدید، روی نماد ✔ ضربه بزنید.

چه کسانی می‌توانند شما را با شماره تلفن پیدا کنند؟

تلگرام به شما این امکان را می‌دهد که پروفایل خود را مخفی نگه دارید تا به‌راحتی توسط افراد ناشناس قابل مشاهده نباشد؛ از این رو، شما را قادر می‌سازد افرادی را که می‌توانند نمایه شما را پیدا کنند یا با شما چت کنند، حتی اگر شماره تلفن شما را داشته باشند، محدود کنید. بدین‌ترتیب با پیام‌های هرزنامه افراد ناشناس خداحافظی خواهید کرد.

  • تنظیمات تلگرام باز کنید.
  • سه مرحله اول لیست قبلی را دنبال کنید.
  • در بخش «Who can find you by your phone number» دو گزینه پیش‌رو خواهید داشت:
  • My Contacts: برای اینکه فقط مخاطبین ذخیره شده در گوشی بتوانند شما را در تلگرام پیدا کنند.
  • Everybody: به هر کسی که شماره شما را در مخاطبین خود ذخیره کرده است (یا با استفاده از پیوند عمومی) اجازه می‌دهد تا به صفحه‌ی چت شما وارد شود.

همچنین می‌توانید گزینه‌ی همگام‌سازی را که در مقاله انتقال مخاطبان تلگرام به گوشی مفصل به آن پرداختیم، غیرفعال کنید تا تلگرام از همگام‌سازی و آپلود لیست مخاطبین شما در سرورهای خود جلوگیری کند. برای این کار، به تنظیمات تلگرام و سپس حریم خصوصی و امنیت بروید. در اینجا، کلید Sync Contacts را غیرفعال کنید. در نهایت روی Delete Synced Contacts ضربه بزنید تا مخاطبین همگام‌سازی شده قبلی از سرورهای تلگرام حذف شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات