مهم‌ترین اخبار و محصولات گیمینگ در CES 2020

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
CES نمایشگاهی با محوریت گیمینگ، مخصوصا از نوع کنسولی آن نیست؛ اما هر سال سخت‌افزارهای مهمی برای دنیای بازی در آن رونمایی می‌شود.
تبلیغات

اگر از گیمرها بپرسید که مهم‌ترین رویداد سالانه‌ی صنعت گیمینگ کدام است، بدون شک پاسخ آن‌ها E3 خواهد بود. CES حتی در رده‌ی دوم یا سوم نمایشگاه‌های مهم برای دنیای بازی قرار نمی‌گیرد، اما بخش مهمی از سخت‌افزارها و فناوری‌هایی که به بازی‌سازان امکان ساخت بازی‌های خارق‌العاده و به گیمرها امکان اجرای لذت‌بخش بازی‌ها را می‌دهد، در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.

اگرچه در نمایشگاه CES معمولا خبری از حضور کنسول‌ها و اخبار مرتبط با کنسول گیمینگ نیست، سونی و مایکروسافت خواسته یا ناخواسته در نمایشگاه امسال خبرساز شدند. ازطرفی سونی از لوگوی نسل بعدی کنسول خود رونمایی کرد و از سوی دیگر AMD با نشان دادن تصویری اشتباه از درگاه‌های ایکس‌باکس سری ایکس در کنفرانس خود خبرساز شد.

همان‌طور که در جمع‌بندی اخبار «PC، سخت‌افزار و مانیتور در CES 2020» اشاره کردیم، شرکت‌های بسیاری در نمایشگاه امسال مانیتور معرفی کردند که شاید مهم‌ترین آن‌ها برای گیمرها مانیتور ۳۶۰ هرتزی ایسوس باشد. همچنین سازندگان بزرگ رایانه‌های شخصی، از جمله ایسوس، لنوو، MSI و دل از جدیدترین کامپیوترهای از پیش آماده‌ی خود رونمایی کردند که درمیان آن‌ها مدل‌های مخصوص گیمینگ به‌چشم می‌خورد. در این بین، سه محصول بیشتر از همه توجه‌ها را به‌سمت خود جلب کرد؛ کامپیوتر گیمینگ Big O اوریجین که در دل خود کنسول (بسته به انتخاب کاربر ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن) دارد، تأیید خبر ساخت NUC گیمینگ اینتل با نام رمز Ghost Canyon و درنهایت طرح مفهومی الین‌ور از کامپیوتر گیمینگ در فرم‌فاکتور نینتندو سوییچ.

در صورتی که طی روز‌های گذشته فرصت دنبال کردن اخبار نمایشگاه CES 2020 را نداشتید، در ادامه می‌توانید مهم‌ترین و جذاب‌ترین اخبار گیمینگ این رویداد را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات