تصویر ایکس باکس ایکس پخش شده در کنفرانس AMD جعلی بود

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
AMD در کنفرانس امروز صبح خود تصویری از پشت کنسول جدید مایکروسافت با نام Xbox Series X پخش کرد که این تصویر ساختگی و صرفا برای نمایش تنوع پورت‌ها بوده است.
تبلیغات

مایکروسافت ماه گذشته از نسل جدید کنسول بازی خود با نام ایکس‌ باکس سری ایکس (Xbox Series X) رونمایی کرد و اما در کنفرانس رونمایی هیچ تصویری از پشت این کنسول پخش نشد. امروز در کنفرانس AMD در نمایشگاه CES 2020 تصویری از پشت این کنسول بازی مایکروسافت پخش شد که در آن درگاه‌های ورودی و خروجی کنسول نمایش داده شد. حال مشخص شده است که آن تصویر ساختگی و رندر شده بوده و صرفا برای نمایش درگاه‌ها بوده است. 

از نظر تنوع درگاه‌های ورودی و خروجی، نسل آینده‌ی کنسول بازی مایکروسافت که به پردازنده‌ی ساخت AMD مجهز خواهد شد، ۲ درگاه USB-C و ۲ درگاه HDMI دارد. 

AMD به خبرنگاری که درباره‌ی صحت تصویری که از پشت کنسول بازی Xbox Series X در پرزنتشین این شرکت پخش شده بود اینگونه پاسخ داده است: «منبع تصویری که از کنسول Xbox Series X در طول کنفرانس AMD در CES پخش شد، مایکروسافت نبود و نمایش دقیقی از طراحی و قابلیت‌های کنسول بعدی این شرکت نیست.»

کنسول بعدی مایکروسافت به پردازنده‌ی سفارشی شده مبتنی بر معماری AMD Zen 2 مجهز شده که درکنار پردازنده‌ی گرافیکی با معماری Radeon RDNA قرار خواهد گرفت. مایکروسافت همچنین از SSD از نوع NVMe در Xbox Series X استفاده خواهد کرد که زمان بارگذاری و اجرای بازی‌ها را به‌شدت کاهش می‌دهد. این کنسول بازی از پخش تصویر در رزولوشن 8K نیز پشتیبانی می‌کند و قادر است بازی‌ها را با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه اجرا کند. قرار است در اواخر سال ۲۰۲۰ این کنسول بازی وارد بازار شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات