تلویزیون‌های 8K ال‌جی با پشتیبانی از AirPlay 2 و HomeKit در CES 2020 به‌نمایش گذاشته می‌شود

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی قصد دارد تلویزیون‌های 8K جدید خود را با قابلیت پشتیبانی از AirPlay 2 و HomeKit اپل در نمایشگاه CES به نمایش بگذارد.
تبلیغات

براساس آخرین اخبار، ال‌جی قصد دارد هشت مدل تلویزیون 8K جدید و شامل انواع مجهز به پنل OLED در ابعاد ۷۷ و ۸۸ اینچی، با نام 88/77 OLED ZX در CES 2020 به نمایش بگذارد. در کنار تلویزیون‌های OLED، باید منتظر مدل‌های ۶۵ اینچی و ۷۵ اینچی NanoCell یا کوانتوم دات، مدل‌های Nano99 ،Nano97 ،Nano95 با قیمت‌های متفاوت باشیم.

به‌لطف پلتفرم webOS تلویزیون هوشمند ال‌جی، هر یک از دستگاه‌های مجهز به AirPlay 2 و HomeKit و همچنین دستیاران محبوب مجازی همچون گوگل اسیستنت و الکسا آمازون پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون‌ 8K ال‌جی

در نمایشگاه CES 2019، ال‌جی جزو نخستین تولید‌کنندگان تلویزیون هوشمند بود که نوید پشتیبانی از AirPlay 2 و HomeKit را داد. دی‌ماه سال گذشته گفته شد ال‌جی نیز پشتیبانی از AirPlay 2 را به تلویزیون‌های 2019 خود خواهد آورد. در ماه ژوئیه در به‌روزرسانی نرم‌افزاری برخی مدل‌های منتخب از میان تلویزیون‌های ال‌جی، چنین امکاناتی را دریافت کردند.

با استفاده از AirPlay 2، کاربران می‌توانند تلویزیون‌های ال‌جی را به محصولات iOS اپل متصل کرده و ازطریق دستیار هوشمند سیری اقدام به پخش محتوای چندرسانه‌ای کنند. در حالی‌که سازگاری HomeKit امکان کنترل دستگاه را ازطریق اپلیکیشن Home اپل نیز فراهم می‌کند. به‌نظر می‌رسد محصولات جدید ۲۰۲۰ ال‌جی، تلویزیون‌های 8K Ultra HD هستند که مطابق استانداردهای تعیین شده توسط اتحادیه‌ی CTA تولید می‌شوند.

تلویزیون‌های جدید محتوای 8K را از ورودی‌های HDMI و USB دریافت کرده و از کدک‌های HEVC ،VP9 و AV1 تا نرخ نوسازی 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند. به‌ادعای ال‌جی پردازنده‌ی جدید نسل سوم Alpha9 AI نقش موثری در بهینه‌سازی کیفیت صدا و تصویر دارد. تراشه‌ی AI Picture Pro نه‌تنها کیفیت ارائه‌ی محتوا را ارتقا می‌دهد بلکه قابلیت تشخیص چهره‌ و متن‌ نیز دارد که می‌توان برای وضوح بهتر تصویر و تنظیم پیشرفته‌ی رنگ از آن استفاده کرد. تراشه‌ی AI Sound Pro ال‌جی نیز باعث بهبود قابلیت‌های صوتی شده که می‌تواند به‌صورت خودکار نوع صوت را تشخیص داده و بسته به آن، اقدام به بهبود سیگنال‌های صوتی کند. به‌عنوان مثال قادر به تشخیص نوع گفتار خواهد بود تا با بهینه‌سازی سیگنال‌ها، گفتاری رساتر را ارایه دهد. مجموعه تلویزیون‌های 8K ال‌جی از ۷ ژانویه (۱۷ دی‌ماه ) در نمایشگاه CES به‌نمایش گذاشته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات