اظهار رضایت TCL از تصاحب بلک بری

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
TCL بعد از خرید امتیاز تولید گوشی‌های هوشمند بلک‌بری، اکنون از سرمایه‌گذاری خود خشنود است.
تبلیغات

بیش از دو سال قبل و در آذرماه ۱۳۹۵، بلک بری امتیاز تولید گوشی هوشمند با برند خود را به TCL واگذار کرد. باوجودی که در این مدت گوشی‌های هوشمند بلک‌بری فروش خیلی خوبی نداشتند، اما TCL از پیشرفت‌های خود خشنود است.

TCL در جریان نمایشگاه CES 2019 اعلام کرد تعداد مشتریان بلک‌بری در سال گذشته‌ی میلادی نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است. هم‌اکنون، برند کانادایی رشد دو رقمی فروش را تجربه می‌کند که همین مسئله باعث خشنودی TCL شده است. باوجودی که پیشرفت شرکت کانادایی هنوز خیلی کند است ولی با گذشت زمان همه‌چیز رو‌به‌راه خواهد شد. 

هم‌اکنون اکثر کاربران بلک‌بری، مصرف‌کنندگانی معمولی هستند که اکثر آن‌ها قبلا گوشی‌های هوشمند این برند را خریداری کرده‌اند. با این وجود، تمرکز اصلی TCL روی مشتریان سازمانی است و ظاهرا این استراتژی پاسخگو خواهد بود. فرانکویز ماهیو، مدیرعامل بلک‌بری موبایل معتقد است از آنجایی که بخش‌های بانکداری و دولتی یکی از عوامل رشد فروش هستند، انتظار می‌رود که مشتریان سازمانی به‌تدریج به‌سمت برند توجه بیشتری نشان بدهند. وی در صحبت‌‌های خود به نام خاصی اشاره نکرد ولی اعلام کرد اخیرا یکی از بانک‌‌های بسیار بزرگ کانادایی، گوشی هوشمند BlackBerry Key2 را برای کارمندان خود انتخاب کرده و بانک دیگری نیز دستگاه‌های بلک‌بری را به کاتالوگ خود اضافه کرده‌ است. بلک بری Key2 به‌تازگی با دوربین دوگانه و ظاهر بهبودیافته معرفی شده است. همچنین دو دولت محلی نیز استفاده از گوشی‌های هوشمند بلک‌بری را در دستور کار خود قرار داده‌اند.  

باتوجه‌به اطلاعیه‌هایی که TCL درباره‌ی بلک‌بری در نمایشگاه CES ارائه داده است، تنها کار باقی‌مانده، همکاری با اپراتور مخابراتی ورایزن خواهد بود. با این وجود، در حالی‌که تنها کمتر از دو ماه به کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ باقی مانده است، احتمال دارد خیلی طول بکشد تا گوشی‌های جدید Blackberry در بازار رویت شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات