بلک‌بری بدنبال ایمن‌سازی اسپیکرهای هوشمند است

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
آیا نگران امنیت اسپیکر هوشمند خود هستید تا مبادا کسی گفتگوهای خصوصی شما را شنود کند یا به اطلاعات شخصی شما دست یابد؟ بلک‌بری برای این دسته از کاربران راه‌حلی ارائه کرده است.
تبلیغات

بلک‌بری در CES 2019 راه‌حلی را ارائه کرده که اسپیکرهای هوشمند را ایمن‌تر می‌کند. این کمپانی قصد دارد تا فناوری ایمین‌سازی خود را در اختیار تولیدکنندگان اسپیکرهای هوشمند قرار دهد. 

بلک‌بری ادعا می‌کند که ۸۰ درصد مشتریان امریکایی، بریتانیایی و کانادایی به ابزارهای متصل به اینترنت اعتماد ندارند و نگران امنیت اطلاعات و حریم خصوصی خود هستند. در همین راستا این کمپانی وارد عمل شده و قصد دارد گواهی استفاده از فناوری امنیتی خود را در اختیار تولیدکنندگان اسپیکرهای هوشمند بگذارد.

بلک‌بری سه بسته‌ی مختلف را برای تولیدکنندگان در نظر گرفته است که در همه آن‌ها امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران مد نظر قرار گرفته است. بلک‌بری از طریق یک کلید ایمن سخت‌افزاری ابزارها را به سرورهای امن متصل کرده و ارتباطات دستگاه با اینترنت را ایمن‌سازی می‌کند. کلید سخت‌افزاری مرتبا کنترل می‌شود تا دستگاه مطمئن شود که تغییری در آن ایجاد نشده و اطلاعات بصورت رمزگذاری شده منتقل می‌شوند. اگر تغییری در کلید ایجاد شود دستگاه شروع بکار نمی‌کند. 

باید منتظر ماند و دید تولیدکنندگان سخت‌افزارهای هوشمند مخصوصا اسپیکرهای هوشمند تمایلی به استفاده از فناوری بلک‌بری نشان می‌دهند یا خیر. بلک‌بری پیش از این نیز به دلیل اهمیت ویژه‌ای که به حفظ حریم خصوصی کاربری و امنیت اطلاعات آن‌ها در گوشی‌های هوشمند خود قائل بود، مورد توجه بسیاری از کاربران، ارگان‌های اطلاعاتی و برخی از شرکت‌ها قرار داشت و حالا قصد دارد تجربیات خود را در اختیار تولیدکنندگان دیگر قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات