شاسی‌بلند پرابهت و پرسرعت؛ مدل ۲۰۲۴ موستانگ Mach-E رونمایی شد

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
فورد موستانگ ماک ای رالی رنگ زرد از نمای جلو در جنگل
فورد مدل‌های ۲۰۲۴ شاسی‌بلند‌ برقی جذاب موستانگ مک ای را با به‌روزرسانی‌های بسیار معرفی کرد.
تبلیغات

فورد از مدل ۲۰۲۴ خودرو الکتریکی موستانگ Mach-E با بهبود‌هایی چشمگیر درزمینه‌ی برد حرکتی و سرعت شارژ و عملکرد کلی رونمایی کرد. مک ای پیش‌ازاین نیز شاسی‌بلندی جذاب به‌شمار می‌رفت و به‌لطف این به‌روزرسانی‌ها به محصولی قدرتمند در بازار پررقابت خودروهای الکتریکی تبدیل می‌شود.

فورد موستانگ مک ای جی تی از نمای سه‌چهارم جلو
فورد موستانگ مک ای جی‌تی ۲۰۲۴
Ford

یکی از پیشرفت‌های مهم مدل‌های جدید مک ای، افزایش برد کلی آن‌ها مطابق با استاندارد‌های آژانس حفاظت محیط‌زیست ایالات متحده‌ی آمریکا (EPA) است. دامنه‌ی حرکتی مدل دیفرانسیل‌عقب این خودرو با باتری استاندارد با ۳۲ کیلومتر افزایش درمقایسه‌با مدل پیشین، به ۴۰۲ کیلومتر می‌رسد.

اگر مدل دیفرانسیل‌عقب مک ای به باتری برد بلند مجهز شود، می‌تواند با هر بار شارژ مسافت خیره‌کننده‌ی ۵۱۵ کیلومتر را طی کند که این مقدار درمقایسه‌با گذشته ۳۲ کیلومتر افزایش یافته است. مدل پرقدرت مک ای GT با افزایش ۱۶ کیلومتری، حالا با هربار شارژ به برد حرکتی ۴۵۱ کیلومتری دست می‌یابد.

فورد موستانگ مک ای رنگ آبی از نمای سه‌چهارم پشت با پس‌زمینه‌ی شهری
Ford

فورد افزایش برد مدل‌های جدید مک ای را نتیجه‌ی استفاده از موتور عقب جدید می‌داند. این موتور را مهندسان فورد توسعه داده‌اند و به ارائه‌ی گشتاور بیشتر در عین مصرفی انرژی کمتر کمک می‌کند. اصلاحات و بهبود‌های دیگری نیز در افزایش برد این خودروها با هربار شارژ مؤثرند.

علاوه‌بر اینکه با مک ای ۲۰۲۴ می‌توان مسافت بیشتری را طی کرد، زمان کمتری نیز صرف شارژ خواهد شد. مدل‌های مجهز به باتری برد بلند اکنون می‌توانند حدود ۹ دقیقه سریع‌تر از مدل‌های پیشین، تنها در ۳۶ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شوند. مدل‌های استاندارد مک ای با بهبودی ۶ دقیقه‌ای، همین میزان شارژ را درحدود ۳۲ دقیقه انجام می‌دهد.

فورد موستانگ ماک ای رالی رنگ زرد از نمای کناری در حال حرکت
فورد موستانگ مک ای رالی ۲۰۲۴

ساخته‌های تازه‌ی فورد ازلحاظ عملکردی نیز پیشرفت فراوانی کرده‌اند. با اینکه مدل GT به‌خودی خود شتاب زیادی دارد، پکیج اختیاری Performance Upgrade شتاب ۰ تا ۹۷ کیلومتر‌برساعت آن را تا ۳٫۳ ثانیه کم می‌کند؛ این یعنی سریع‌تر از مدل Performance تسلا مدل Y. پکیج یادشده افزایش ۱۳۶ نیوتون‌متری گشتاور را نیز به‌همراه دارد. فورد این پکیج را به‌صورت استاندارد روی مدل جدید مک ای رالی ارائه می‌کند.

فضای داخلی فورد موستانگ ماک ای ۲۰۲۴
Ford

مک ای رالی مدلی کاملاً جدید برای آن‌هایی است که می‌خواهند کمی تفریح آفرود داشته باشند. مدل رالی با ارتفاع ۲۵ میلی‌متر بلندتر از مدل GT، لاستیک‌های بادوام، رینگ‌های خاص، اسپویلر عقب و طراحی‌های بصری متمایز‌کننده دارد.

پیشرانه‌ی دوموتوره و چهارچرخ متحرک به‌علاوه‌ی سیستم تعلیقی با تنظیم منحصر‌به‌فرد، به مک ای رالی اجازه‌ی عبور از ناهموارترین مسیرها را می‌دهند.

فورد موستانگ ماک ای رالی رنگ زرد از نمای کناری در حال حرکت
داشبورد و سیستم اطلاعات سرگرمی فورد موستانگ مک ای

از دیگر تغییرات مهم می‌توان به رابط کاربری باز‌طراحی‌شده‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۵٫۵ اینچی لمسی این خودرو‌ها برای دسترسی آسان‌تر به گزینه‌های مختلف اشاره کرد. علاوه‌بر پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو، مک ای جدید حالا می‌تواند از سوپرشارژر‌های تسلا برای شارژ استفاده کند. درحال‌حاضر، دستیار رانندگی BlueCruise فورد در تمامی مدل‌ها دردسترس است.

قیمت خودرو موستانگ مک ای ۲۰۲۴ از ۴۱٬۸۹۰ دلار برای مدل دیفرانسیل‌عقب Select با باتری استاندارد شروع می‌شود. برای مدل پرمیوم مجهز به همین پیشرانه باید ۴۵٬۹۸۰ دلار پرداخت شود و مدل GT خودرو ۵۵٬۸۹۰ دلار قیمت دارد.

هزینه‌ی افزودن آپشن Performance Upgrade به ۹۹۵ دلار می‌رسد و مدل رالی برچسب قیمت ۶۱٬۸۹۰ دلاری را یدک می‌کشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات