کم‌توجهی فورد به بازار خودرو برقی؛ عرضه شاسی‌بلند جدید به تأخیر افتاد

جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
فورد موستانگ مک ای / Ford Mustang Mach E‌ قرمز رنگ در جاده
فورد عرضه‌ی نسل دوم خودروهای برقی خود را تا سال ۲۰۲۶ به‌تعویق انداخت.
تبلیغات

فورد در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که عرضه‌ی شاسی‌بلند سه‌ردیفه‌ی الکتریکی خود را تا سال ۲۰۲۷ به تعویق انداخته است. خودروساز آمریکایی کار روی پیکاپ الکتریکی بعدی خود را در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد و نسخه‌ی هیبریدی را برای تمام مدل‌های در حال تولید ارائه می‌دهد.

شاسی‌بلند جدید فورد قرار بود از سال ۲۰۲۵ در کارخانه‌ی این شرکت در اوک‌ویل انتاریو تولید شود؛کارخانه‌ای که اکنون در حال گذار از تولید خودروهای درون‌سوز به خودروهای برقی است. فورد می‌گوید تا زمان بلوغ بازار شاسی‌بلندهای سه‌ردیفه، خودرو جدیدش را عرضه نخواهد کرد.

به‌گفته‌ی فورد: «زمان بیشتر به بازار خودروهای برقی سه‌ردیفه اجازه می‌دهد تا بیشتر توسعه یابد و فورد را قادر می‌سازد از فناوری‌های جدیدتر باتری با هدف ارائه‌ی دوام بیشتر و ارزش بهتر برای مشتریان استفاده کند.»

نسل بعدی پیکاپ برقی فورد قرار است در تأسیسات درحال ساخت BlueOval City در تنسی ساخته شود. تأسیسات جدید شامل یک کارخانه‌ی رنگ و حدود چهار هزار تن تجهیزات برای تولید ورق‌های فلزی پیکاپ جدید می‌شود.

از سوی دیگر طراحی خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه‌ی فورد تحت نظارت آلن کلارک، طراح سابق تسلا، ادامه دارد. فورد می‌گوید که تیم مستقر در کالیفرنیا در حال توسعه‌ی یک پلتفرم کوچک‌تر، کم‌هزینه، سودآور و انعطاف‌پذیر است که از ساخت چندین خودرو در حجم تولید بالا پشتیبانی می‌کند.

فورد مانند سایر خودروسازان جهانی در تلاش است تا فرمول خودروهای برقی سودآور را دنبال کند. واحد Model e این شرکت که بر خودروهای برقی و محصولات نرم‌افزاری نظارت دارد، در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۳ ضرر ۱٫۶ میلیارد دلاری گزارش کرد. فورد می‌خواهد با کاهش هزینه‌ها، خود را بهتر با تقاضای مشتریان تطبیق دهد.

فورد دیروز آمار فروش سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ را گزارش داد که خودروهای هیبریدی نقش مهمی در آن داشتند. این خودروساز ۳۸٬۴۲۱ خودرو هیبریدی فروخت که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۴۲ درصدی نسبت‌به مدت مشابه سال قبل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات