این هیولای پرسروصدای موستانگ است؛ خودرو عضلانی با قیمت ۳۴ میلیاردی

شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروی فورد موستانگ شلبی سنتنیال GT500CR از نمای سه‌چهارم جلو
نسخه‌ی سفارشی خودرو هیجان‌انگیز موستانگ با قدرت چشمگیر و طراحی چشم‌نواز رونمایی شد.
تبلیغات

شرکت Recreations جدیدترین خودرو سفارشی خود را با نام سنتنیال شلبی GT500CR رونمایی کرد. این خودرو هیجان‌انگیز، تنها به تعداد ۱۰ دستگاه ساخته می‌شود و قیمت ۶۲۵ هزار دلاری دارد.

فورد موستانگ شلبی GT500CR به‌مناسبت صدمین سالگرد تولد کارول شلبی معرفی شده و در ساخت آن انجمن قلب آمریکا مشارکت کرده است. این انجمن به‌ازای فروش هر دستگاه از خودرو یادشده ۱۰۰ هزار دلار و درمجموع ۱ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

خودروی فورد موستانگ شلبی سنتنیال GT500CR از نمای جلو
نمای داخلی و صندلی‌های جلو خودروی فورد موستانگ شلبی سنتنیال GT500CR
خودروی فورد موستانگ شلبی سنتنیال GT500CR از نمای عقب بالا

شلبی GT500CR به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت با ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت به‌همراه سوپرشارژر Magnuson VMP مجهز است. این نیروی عظیم از‌طریق گیربکس ۶ سرعته‌ی دستی Tremec T56 مگنوم به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

خودرو مذکور در ۳٫۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت و به حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتردرساعت می‌رسد. وزن GT500CR حدود ۱٬۴۵۲ کیلوگرم اعلام شده است.

خودروی فورد موستانگ شلبی سنتنیال GT500CR از نمای سه‌چهارم عقب
نمای داخلی ردیف جلو خودروی فورد موستانگ شلبی سنتنیال GT500CR

موستانگ شلبی GT500CR از سیستم تعلیق دو جناغی با فنرهای قابل‌تنظیم بهره می‌برد. ترمزهای ویلوود با کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب وظیفه‌ی توقف خودرو را برعهده دارند.

خودروی فورد موستانگ شلبی سنتنیال GT500CR از نمای جلو بالا

بدنه‌ی شلبی GT500CR از فیبر‌کربنی ساخته شده است که در صنایع هوافضا استفاده می‌شود. همچنین، ساختار فولادی داخلی خودرو از استحکام فراوانی برخوردار است. شرکت ریکریشنز می‌گوید رنگ‌آمیزی این خودرو دو ماه طول می‌کشد.

صندلی‌های اسپرت با پوشش چرم مشکی و دوخت قرمز، لوگو ویژه‌ی انجمن قلب آمریکا در پشت‌سری‌ها، غربیلک فرمان چوبی و پشت آمپرهایی با امضای کارول شلبی، نمایشگر لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو و سیستم صوتی فوکال از ویژگی‌های کابین خودرو سفارشی موستانگ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات