فعالیت تاکسی‌های خودران «کروز» با حضور راننده از سر گرفته می‌شود

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
ناوگان خودرو کروز / Cruise در پارکینگ
آزمایش تاکسی‌های خودران کروز که به‌دلیل تصادف به‌حالت تعلیق درآمده بود، به‌زودی از سر گرفته خواهد شد.
تبلیغات

کروز، زیرمجموعه‌ی جنرال موتورز، اعلام کرد آزمایش تاکسی‌های خودران را در شهر فینیکس آریزونا از سر خواهد گرفت؛ البته فعلاً خبری از حضور مسافر در این خودروها نیست. کروز قصد دارد ابتدا از رانندگان انسانی برای هدایت خودروها استفاده کند و فعلاً سیستم خودران آن‌ها فعال نخواهد بود.

دلیل استفاده از راننده‌ی انسانی در تاکسی‌های خودران کروز، جلوگیری از حوادث خبرسازی است که در گذشته برای این خودروها رخ داد.

یکی از خودروهای کروز در اکتبر سال ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) در سانفرانسیسکو با عابر پیاده برخورد کرد و او را بیش از ۶ متر روی زمین کشید. این حادثه درحالی رخ داد که فقط چند هفته از برخورد یکی دیگر از خودروهای کروز با خودرو آتش‌نشانی می‌گذشت؛ حادثه‌ای که دلیل آن، توجه‌نکردن به آژیر خطر اعلام شد.

تصادف خودروهای خودران باعث بروز مشکلات جدی برای کروز شد و این شرکت را به توقف فعالیت تاکسی‌های خودرانش در سراسر آمریکا وادار کرد. درواقع کروز برای ۹۵۰ دستگاه از خودروهای خود به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر کرد تا واکنش آن‌ها را در شرایط اضطراری بهبود دهد.

حوادث مورد بحث همچنین منجر به خروج گسترده‌ی نیروی کار از کروز شدند، به‌طوری‌که مدیرعامل و هم‌بنیانگذار وقت، کایل ووگل، به همراه ۹ نفر دیگر از مدیران ارشد، شرکت مذکور را ترک کردند.

به‌نوشته‌ی ورج، هدف ازسرگیری آزمایش‌ تاکسی‌های خودران، جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از جاده‌ها برای بهبود سیستم‌ها و تغذیه‌ی مدل یادگیری ماشینی این شرکت است.

هدف فعلی کروز، از سرگیری آزمایش‌ تاکسی‌های خودران با نظارت راننده در فینیکس است. به گفته‌ی کروز، دلیل انتخاب فینیکس، سابقه‌ی بسیار خوب این شهر در حمایت از نوآوری‌های صنعت خودرو و همچنین حضور تعداد زیادی از کارکنانش در این ناحیه است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات