تصادف تاکسی خودران کروز باعث اخراج ۹ مدیر این شرکت شد

پنج‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
تاکسی خودران کروز در خیابان
پس‌از استعفای مدیرعامل کروز به‌دلیل بروز مشکل در سیستم رانندگی خودکار تاکسی‌هایش، تعدادی از مدیران عالی‌رتبه‌ی این شرکت نیز اخراج شدند.
تبلیغات

مدت کوتاهی پس از استعفای کایل وگت، مدیرعامل کروز و دنیل کان، از بنیانگذاران این برند، ۹ مدیر اجرایی عالی‌رتبه‌ی دیگر شرکت خودروساز نیز اخراج شدند. بر اساس گزارش رویترز، واحد تاکسی‌های خودروان جنرال موتورز یادداشتی داخلی برای کارکنانش ارسال کرد که در آن به اخراج مدیران اشاره شده است.

اخراج مدیران کروز در بحبوحه‌ی تحقیقات‌ مرتبط با حادثه‌ای انجام می‌شود که در آن یکی از خودروهای کروز با عابر پیاده‌ای تصادف کرد. مقامات نگرانی‌هایی را در مورد اینکه شرکت مذکور ویدئوی زیر گرفته‌شدن قربانی با خودروهایش را مخفی کرده است، ابراز کرده‌اند.

در یادداشت ارسالی به کارکنان کروز آمده است: «در پی تحلیل اولیه‌ی حادثه ۲ اکتبر (۱۰ مهر ۱۴۰۲) و واکنش کروز به آن، ۹ مدیر ارشد، شرکت را ترک کردند. ما به شفافیت کامل متعهد هستیم و بر بازسازی اعتماد و عملکرد مطابق با بالاترین استانداردها در مورد ایمنی، صداقت و پاسخگویی تمرکز می‌کنیم. باور داریم برای دستیابی به این اهداف، تیم مدیریت جدیدی نیاز است.»

یکی از کارکنان ارشدی که از کروز اخراج شد، گیل وست بود که در نقش مدیر عملیاتی شرکت فعالیت می‌کرد. جف بلیچ و دیوید استرادا که به‌ترتیب مدیر ارشد حقوقی و سیاست‌گذاری و معاون ارشد امور دولتی بودند نیز اخراج شده‌اند.

کروز در ماه نوامبر ۹۵۰ تاکسی خودران خود را پس از مطرح شدن گزارش‌هایی مبنی‌بر اینکه در شناسایی کودکان مشکل دارند، جمع‌آوری کرد. این شرکت درنهایت فعالیت‌هایش را برای بررسی ایمنی به‌حالت تعلیق درآورد. طبق گزارش‌ها وگت قبل‌از ترک کروز اعلام کرد به‌زودی شاهد اخراج برخی کارکنان این شرکت خواهیم بود به‌همین دلیل انتظار می‌رود پس‌از مدیران، برخی از پرسنل خودروساز مذکور نیز قبل‌از پایان سال ۲۰۲۳ اخراج شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات