تصادف تاکسی خودران در آمریکا؛ مقامات موضع گرفتند، ناوگان «کروز» تعلیق شد

جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
ناوگان خودرو خودران کروز / Cruise در روز روشن
پس از تصادف یکی از خودروهای خودران کروز با عابر پیاده، این شرکت اعلام کرد که موقتاً تمامی فعالیت‌های کاملاً خودران را متوقف می‌کند.
تبلیغات

کروز، شرکت فعال در حوزه‌ی خودروهای بدون راننده، تمامی فعالیت‌های خودران را در ناوگان محصولاتش متوقف کرده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مقامات کالیفرنیا در روزهای اخیر، ورود خودروهای کروز به خیابان‌های این ایالت را ممنوع کرده بودند.

کروز که زیر نظر شرکت جنرال موتورز فعالیت می‌کند، در هفته‌های اخیر با حواشی زیادی دست‌و‌پنجه نرم کرده است، خصوصاً پس از تصادفی عجیب‌و‌غریب که یکی از تاکسی‌های خودرانش رقم زد. کروز حالا در بیانیه‌ای می‌گوید: «در حال حاضر مهم‌ترین چیز برای ما، انجام اقداماتی برای احیای اعتماد عمومی است.»

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، کروز برای دست‌یابی به هدف جدیدش می‌خواهد فوراً «عملیات‌های خودران را در تمامی ناوگان‌هایش موقتاً متوقف کند» و هم‌زمان سراغ ارزیابی سیستم‌هایش برود. البته کروز «عملیات‌های تحت نظارت» را ادامه می‌دهد؛ در این روش، یک راننده در داخل خودروهای خودران حضور دارد.

خودروهای کروز افزون‌بر ایالت کالیفرنیا، در برخی از شهرهای دیگر آمریکا نظیر آستین، فینکس و هیوستون مشغول فعالیت بودند.

توقف فعالیت سیستم‌های کاملاً خودران، ضربه‌ی مهلکی به کروز و کل صنعت می‌زند. اداره‌ی خودروهای موتوری کالیفرنیا چند روز پیش در بیانیه‌ای گفت خودرو های خودران کروز فعلاً اجازه‌ی حضور در جاده‌ها را ندارند و برای عملیات‌های عمومی، ایمن نیستند.

چند هفته پیش تصادف عجیبی در سان‌ فرانسیسکو به‌شدت خبرساز شد. در آن زمان گفته شد که خودروی کروز، یک عابر پیاده را زیر گرفته و او را حدوداً ۶ متر به دنبال خود کشانده است. رگولاتوری کالیفرنیا به‌هنگام ممنوع‌کردن فعالیت‌های خودران کروز گفت این شرکت جزئیات حادثه را به‌طور دقیق ارائه نداده بود.

چند ماه پیش سان فرانسیسکو به اولین شهر آمریکا تبدیل شد که تاکسی‌های خودران اجازه‌ی فعالیت آزادانه در آن پیدا کردند؛ با این حال یک حادثه‌ی غیرمنتظره، همه‌چیز را به هم ریخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات