محبوبیت فراوان خودروهای برقی در آمریکا

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فورد موستانگ مک ای / Ford Mustang Mach E‌ قرمز رنگ در جاده
در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳، فورد درمقایسه‌با سایر شرکت‌های سازنده‌ی خودرو برقی، فروش بیشتری را تجربه کرده است.
تبلیغات

ایالات‌ متحده در دورانی که خودروهای الکتریکی رشد سریعی تجربه می‌کنند، به یکی از بازارهای بسیار مهم برای این محصولات تبدیل شده است که بدبینی‌ها درباره‌ی رشد صنعت مذکور را هم به‌چالش می‌کشد. وب‌سایت InsideEVs الگوی جالبی از میزان فروش خودروهای برقی را به‌تصویر می‌کشد که از افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید این محصولات حکایت می‌کند.

در کمال تعجب، ۱۹ برند خودروساز درمجموع ۱۳۰ هزار خودرو تمام‌برقی در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری فروخته‌اند که درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل تقریباً دو برابر افزایش یافته است. این روند مسیر صعودی ثابتی را نشان می‌دهد که انتظار داریم سال آینده ادامه یابد.

نکته‌ی مهم این است که تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی از شیوه‌های متفاوتی برای ارائه‌ی گزارش میزان فروش خود بهره می‌برند. به‌عنوان مثال، تسلا، ریویان، پولستار و لوسید فروش خود را براساس کشور یا منطقه اعلام نمی‌کنند.

برخی شرکت‌ها آمارهای فروش خودروهای برقی خود را شفاف‌تر ارائه‌ می‌دهند که تصویر واضح‌تری از پویایی بازار به ما می‌دهد. این تجزیه‌وتحلیل حجم فروش ۱۹ برند ازجمله نام‌های معروفی مثل آئودی، بی‌ام‌دبلیو، جنرال موتورز، فورد و مرسدس بنز را دربر می‌گیرد.

نمودار فروش خودروهای برقی در آمریکا
مقایسه فروش سه‌ماهه‌ی خودروهای برقی در آمریکا از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳

فورد در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ ازنظر فروش خودروهای برقی پیشتاز است و هیوندای و شورلت با فاصله‌ی کم در جایگاه‌ بعدی قرار دارند. نکته‌ی جالب اینکه موقعیت شورلت بسیار جالب به‌نظر می‌رسد؛ زیرا قصد دارد تولید برخی خودروهای برقی مثل Bolt EV را متوقف کند.

آمار فروش خودروهای الکتریکی در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳، دید بهتری از چشم‌انداز رقابتی این بازار ارائه می‌دهد. شورلت و فورد پس‌ از تسلا برای کسب عنوان برترین برند خودرو برقی رقابت دارند. هیوندای، بی‌ام‌دبلیو، مرسدس بنز و فولکس واگن نیز فروش درخورتوجهی تجربه کرده‌اند که جذابیت فزاینده‌ی خودروهای برقی را در بخش‌های مختلف مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد.

میزان فروش برندهای سازنده خودرو برقی در بازار آمریکا در سه ماهه سوم ۲۰۲۳
میزان فروش برندهای سازنده خودرو برقی در بازار آمریکا در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳

داده‌ها نشان می‌دهند که تولیدکنندگان خودروهای برقی درمقایسه‌با این بازار تعهدات متفاوتی دارند. به‌عنوان مثال، فروش متوسط تویوتا کاملاً با نیسان و فولکس واگن در تضاد است و این موضوع استراتژی‌های متفاوت در فضای خوردوهای الکتریکی را نشان می‌دهد.

تا پایان ماه سپتامبر، میزان فروش کلی ۱۹ برندی که خودرو برقی تولید می‌کنند، به بیش‌ از ۳۱۶ هزار دستگاه رسید که درمقایسه‌با سال قبل از رشد درخورتوجه ۹۴ درصدی حکایت می‌کند. این روند گواهی بر تسلط فزاینده‌ی برندهای تثبیت‌شده در صنعت خودروهای الکتریکی است که اکنون بخش زیادی از این بازار را ازآنِ خود کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات