فورد در اقدامی غیرمنتظره فروش خودرو F-150 Lightning 2024 را متوقف کرد

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
مدل مشکی فورد Ford F-150 Lightning جلوی خانه روز روشن آفتابی
فورد موقتاً تحویل پیکاپ‌های برقی پرفروش F-150 لایتنینگ مدل ۲۰۲۴ را متوقف کرد.
تبلیغات

فورد در اقدامی غیرمنتطره تحویل پیکاپ برقی F-150 لایتنینگ ۲۰۲۴ را از ۹ فوریه (۲۰ بهمن) به علت بازرسی‌های کیفی، متوقف کرده است. چندین رسانه این توقف فروش را گزارش داده‌اند، اما هیچ‌کدام علت این توقف را عنوان نکرده‌اند.

فورد همچنان به تولید پیکاپ F-150 لایتنینگ در مرکز خودروهای الکتریکی روژ در دیربورن میشیگان ادامه می‌دهد.

فورد از اعلام زمان از سرگیری تحویل محموله‌ها خودداری کرده است. اما برگ، سخنگوی فورد، به سی‌ان‌ان گفت که این وقفه در تحویل محصول زمانی که تولید به سال جدید موکول می‌شود، امری غیرعادی نیست.

دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث این توقف شده است. اتوموتیو نیوز گزارش می‌دهد که فورد به علت «نگرانی از کمبود قطعات» تولید هر دو نسخه‌ی بنزینی و الکتریکی F-150 را برای یک هفته در ژانویه (دی و بهمن) متوقف کرده بود.

فورد همچنین قیمت جدیدی برای لایتنینگ ۲۰۲۴ در ژانویه اعلام کرد. این شرکت قیمت سه تیپ ارزان‌تر را افزایش داد و قیمت دو مدل لوکس را پایین آورد. فورد در آن زمان گفت که تغییرات قیمت خودرو به منظور بهینه‌سازی «رشد فروش، سوددهی و دسترسی مشتری به مزایای معافیت مالیاتی دولت انجام شده است.»

یکی از مشتریان در گفت‌وگو با اتوموتیو نیوز گفت که حدود ۱۰۰ پیکاپ F-150 را سفارش داده است که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذر و دی ماه) تکمیل شده‌اند اما هنوز تحویل داده نشده‌اند و «اساساً هیچ پیامی از فورد دریافت نکرده‌» که علت این موضوع را توضیح دهد.

طی بیانیه‌ای که توسط بِرگ به دیترویت‌نیوز داده شده‌، عنوان شده است که فورد قصد دارد پس از اتمام بررسی‌ها، «طی هفته‌های آینده تحویل محموله‌ها را شروع کند.»

فورد در اواخر سال گذشته‌ی میلادی تولید هفتگی پیکاپ F-150 لایتنینگ را با استناد به «تغییر» تقاضای مشتریان، کاهش داد و مدتی بعد سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در کارخانه‌های باتری را نیز به تعویق انداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات