عظمت «گیگا برلین» تسلا از نگاه یک پهپاد [تماشا کنید]

جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
کارخانه گیگا برلین
تسلا با اشتراک‌گذاری ویدئویی خلاقانه، عظمت تأسیسات خودروسازی گیگا برلین را به‌رخ کشید.
تبلیغات

تأسیسات تسلا در آلمان حدود دو سال قبل افتتاح شد و از آن زمان شاهد تولید خودروهای مدل Y و برخی بسته‌های باتری این شرکت در کارخانه‌ی موسوم‌به «گیگا برلین» بوده‌ایم. اکنون ویدیویی سه‌ونیم دقیقه‌ای، بخش‌های مختلف تأسیسات گیگا برلین را به‌نمایش می‌گذارد.

ویدئوی تسلا فناوری‌های پیشرفته‌ی این شرکت و تعداد زیاد نیروهای انسانی که برای ساخت خودرو مدل Y فعالیت می‌کنند را نشان می‌دهد.

ویدئوی پهپاد، مراحل مختلف تولید ازجمله ریخته‌گری، قالب‌گیری لاستیک، رنگ‌آمیزی و مونتاژ را به‌تصویر می‌کشد. این ویدئو همچنین نشان می‌دهد مدل Y چگونه به‌تدریج شکل می‌گیرد و محصول نهایی با شکوه تمام از خط تولید خارج می‌شود.

پهپادی که از نمای بالای گیگا برلین فیلم گرفته، گاهی سکانس‌های جذابی ارائه می‌دهد که تماشای آن‌ها واقعاً لذت‌بخش است؛ ازجمله می‌توان به دقیقه‌ی ۱:۰۸ اشاره کرد که در آن از فضای باریک اطراف ربات‌ها در خط تولید مدل Y عبور می‌کنیم.

ویدئوی پرواز پهپاد بر فراز تأسیسات خودروسازی تسلا در آلمان چند روز پس‌از قطعی برق حدود یک هفته‌ای این شرکت منتشر شد و دلیل این قطعی، احتمال آتش‌سوزی در یکی از پست‌های برق مجاور تأسیسات بود. ایلان ماسک اوایل هفته‌ی جاری در گیگا برلین حاضر شد تا علاوه‌بر بررسی کارخانه‌ی خود، از کارگرانش حمایت کند.

طبق گزارش‌ها حدود ۵ میلیارد دلار برای ساخت گیگا برلین هزینه شده است؛ گیگا برلین اولین تأسیسات تسلا در اروپا محسوب می‌شود. تسلا، گیگا برلین را به‌عنوان پیشرفته‌ترین، پایدارترین و کارآمدترین کارخانه‌ی خود توصیف می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات