۵ خودرو «پاندا» با طراحی نمادین و چراغ‌های پیکسلی رونمایی شدند

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
خودروی مفهومی فیات پاندا پیکاپ از نمای سه‌چهارم جلو
فیات با معرفی پنج خودروی مفهومی جدید، آینده‌ی خود را ترسیم کرد.
تبلیغات

پاندا یکی از خودروهای نسبتاً باسابقه‌ی برند فیات محسوب می‌شود که طی سال‌های گذشته زیر سایه‌ی خودروهای به‌روزتر و مدرن‌تر بوده‌ است. حالا این برند ایتالیایی از پنج خودروی مفهومی با برند پاندا رونمایی کرده که در کلاس‌های گوناگون از جمله کراس‌‌اوور شهری و پیکاپ قرار می‌گیرند.

براساس بیانیه‌ی رسمی، فیات هرسال یک خودروی جدید به بازار عرضه خواهد کرد. تمام مدل‌های جدید افزون‌بر نمونه‌ی تمام الکتریکی نسخه‌های هیبریدی و درون‌سوز هم خواهند داشت تا سلیقه‌ی تمام افراد را پوشش دهند.

نمای داخلی خودروی مفهومی فیات پاندا
خودروی مفهومی فیات پاندا نمای سه‌چهارم جلو در استودیو به‌رنگ صورتی

فیات خودروی شهری خود را «مگا پاندا» توصیف می‌کند که بزرگ‌تر از نسل فعلی محسوب می‌شود. تیم طراحی فیات از معماری ایتالیایی به‌ویژه ساختمان نمادین لینگوتو در تورین ایتالیا الهام گرفته است.

در داخل کابین خودرو از مواد بازیافتی و متریال‌های نوآورانه‌ای استفاده شده است که برای محیط زیست بی‌ضرر هستند.

خودروی مفهومی فیات پاندا پیکاپ از نمای بالا و عقب رنگ زرد

نسخه‌ی پیکاپ خودرو پاندا احتمالاً بر اساس پیکاپ استرادا ساخته شود که در آمریکای جنوبی فروش بالایی دارد. این شرکت به‌دنبال حضور گسترده‌تر در بازار است و می‌خواهد با مدل‌های متفاوت در کشورهای بیشتری حضور یابد.

فیات وعده داده است که پیکاپ پاندا قابلیت‌های خودروی تجاری سبک و راحتی یک SUV در اندازه‌ای مناسب‌تر برای محیط‌های شهری را ارائه خواهد کرد. به‌لطف قفسه‌ی ماژولار می‌توان دوچرخه یا وسایل بزرگ را در قسمت عقب پیکاپ قرار داد.

خودروی مفهومی فیات پاندا SUV نمای سه‌چهارم جلو رنگ بنفش
خودروی مفهومی فیات پاندا SUV از نمای جانبی رنگ بنفش
خودروی مفهومی فیات پاندا فست‌بک نمای جانبی
خودروی مفهومی فیات پاندا فست‌بک نمای سه‌چهارم عقب رنگ مسی

دو مدل مفهمومی دیگر در کلاس‌ خودروهای فست‌بک و کراس اوور قرار می‌گیرند و به‌گفته‌ی فیات برای خانواده‌های پرجمعیت و کسانی که به فضای زیادی در داخل خودرو نیاز دارند طراحی شده است.

خودروی مفهومی فیات پاندا کمپر ون از نمای سه‌چهارم جلو رنگ سبز درمحیط برفی

مدل مفهومی ون فیات برای سفرهای خارج از شهر طراحی شده است. تمامی مدل‌های مفهومی یاد شده از ظاهری جعبه‌ای و چراغ‌های پیکسلی به‌عنوان امضای طراحی خودروهای جدید فیات بهره می‌گیرند.

فیات با فروش ۱٫۳ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۳، پیشتاز فروش خودروهای کوچک و جمع‌وجور به‌حساب می‌آید، اما در بازار آمریکای شمالی وضعیت خوبی ندارد. این برند سال میلادی گذشته تنها ۶۰۵ دستگاه خودرو را در آمریکا فروخت که نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۳۳ درصد کاهش داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات