خودرو سوپراسپرت چینی ۱۳ میلیاردی؛ هیولای بی‌شاخ‌ودم BYD رونمایی شد

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروی BYD YangWang U9 از نمای کنار با درهای باز رنگ سرمه‌ای
BYD خودرو سوپراسپرت برقی YangWang U9 را با قیمت بسیار زیاد رونمایی کرد.
تبلیغات

به‌گزارش CarNewsChina، شرکت سرشناس BYD ابرخودرو الکتریکی YangWang U9 را با قیمت پایه‌ی ۱٫۶۸ میلیون یوان (۲۳۳٬۵۰۰ دلار) رونمایی کرده که دومین خودرو تولیدی برند YangWang پس از مدل U8 است. قیمت U9 بیشتر از قیمت خودرو U8 است که با پرداخت ۱٫۰۹۸ میلیون یوان (۱۵۲٬۵۹۹ دلار) دردسترس بود.

خودروی الکتریکی YangWang U9 از برند BYD در جاده

خودرو جدید بی وای دی ۴٫۹ متر طول و ۲٫۰۲ متر عرض و ۱٫۲ متر ارتفاع با فاصله‌ی بین دو محور ۲٫۹ متری است. YangWang U9 خودرو الکتریکی باتری‌محور (BEV) با چهار موتور است که هرکدام حداکثر توان ۲۴۰ کیلو‌وات و حداکثر قدرت ترکیبی ۹۶۰ کیلووات دارند.

پیشرانه‌ی خودرو ۱٬۳۰۶ اسب‌بخار قدرت و ۱٬۶۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۲٫۳۶ ثانیه طول می‌‌کشد.

نمای داخلی از خودروی YangWang U9 برند BYD
خودروی الکتریکی YangWang U9 از برند BYD نمای پشتی خودرو

شارژ خودرو Yangwang U9 در کمتر از ۱۰ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ می‌رسد که مشخصه‌ای چشمگیر است. خودرو Yangwang U9 به DiSus-X، پیشرفته‌ترین شاخه از سیستم کنترل بدنه‌ی BYD، مجهز است. سیستم DiSus-X تا ۳۶ کیلووات توان دارد و از سیستم تعلیق پیشرفته استفاده می‌کند.

خودرو Yangwang U9 به سیستم خودران DiLink و سیستم کمک‌راننده‌ی DiPilot مجهز است و از پردازنده‌ی 5G مبتنی‌بر لیتوگرافی چهار نانومتری استفاده می‌کند که BYD و کوالکام آن را توسعه داده‌اند.

برای بیش از یک دهه، BYD بازارهای پایین تا متوسط را هدف قرار داده بود. با رشد سریع صنعت خودروهای مبتنی‌بر انرژی نوین (NEV)، این شرکت فرصتی برای ورود به بازارهای سطح بالا و لوکس پیدا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات