خودرو شیائومی SU7 در اروپا به‌نمایش درآمد؛ رقیب پورشه تایکان و تسلا مدل S

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
نمای جلو خودرو شیائومی Xiaomi SU7 آبی
شیائومی با نمایش خودرو برقی SU7 خود در رویداد MWC 2024، بار دیگر برای رقبایش خط‌ونشان کشید.
تبلیغات

شیائومی در سرتاسر جهان بیشتر به‌عنوان سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند با قیمت رقابتی شناخته می‌شود اما این برند چینی در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد و اولین خودرو برقی خود را نیز اوایل دی‌ ۱۴۰۲ معرفی کرد و حالا این محصول در رویداد MWC 2024 به‌نمایش گذشته است.

گفته می‌شود خودرو SU7 شیائومی با قیمتی رقابتی عرضه خواهد شد تا بتواند رقابت هیجان‌انگیزی را با پورشه تایکان و تسلا مدل S آغاز کند.

شیائومی سال ۲۰۲۱ از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی خبر داد و گفت که قصد دارد این مبلغ را طی ۱۰ سال برای ساخت خودروهای برقی هزینه کند. این شرکت چند ماه قبل اولین خودرو الکتریکی خود را با نام SU7 معرفی کرد؛ محصولی که توسعه‌ی آن ۱٫۴ میلیارد دلار هزینه روی دوش غول فناوری چینی گذاشت و در سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد. قیمت خودرو مذکور هنوز مشخص نیست.

نمای نیم رخ خودرو شیائومی Xiaomi SU7

شیائومی SU7 در رویداد MWC 2024 به‌نمایش درآمده و اگرچه قیمت آن را نمی‌دانیم اما طبق برخی گزارش‌های اخیر، محصول چندان ارزانی نخواهد بود. اگر قیمت این خودرو بالا باشد در شرایط رکورد اقتصادی جهان احتمالاً با استقبال چشم‌گیری مواجه نشود اما شیائومی باور دارد SU7 برای کاربران گوشی‌های هوشمند رده‌بالای این برند بسیار جذاب خواهد بود.

رئیس شیائومی به CNBC گفت: «ازنظر ما این نقطه‌ی شروع خوبی برای حضور در بازار خودروهای رده‌بالا است زیرا درحال‌حاضر تعداد کاربران گوشی‌های پرچمدارمان در چین به ۲۰ میلیون نفر می‌رسد. فکر می‌کنیم این افراد اولین خریداران SU7 خواهند بود.»

SU7 از باتری ۷۳٫۶ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد که با هر بار شارژ کامل ۶۶۸ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. البته این خودرو با باتری ۱۰۱ کیلووات‌ساعتی نیز عرضه خواهد شد که دامنه‌ی حرکت آن را با هر بار شارژ به ۸۰۰ کیلومتر افزایش می‌دهد. SU7 در چند تیپ به‌فروش خواهد رسید: مدل تک موتوره‌ی ۲۲۰ کیلووات (۲۹۵ اسب بخار) و مدل دوموتوره‌ی ۴۹۵ کیلووات (۶۶۴ اسب‌ بخار).

نمای داخل کابین خودرو شیائومی

یکی از ویژگی‌های مهم SU7، اتصال یکپارچه‌ی این خودرو با گوشی شیائومی و همچنین سایر محصولات هوشمند این شرکت چینی است. شیائومی اطمینان می‌دهد امنیت داده‌های کاربران هنگام اتصال دستگاه‌های مختلف به خودرو برقی این شرکت به‌طور کامل حفظ خواهد شد.

براساس گزارش شرکت IDC، شیائومی سومین شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در سال گذشته بود و موفق شد در این مدت ۱۴۵٫۹ میلیون گوشی روانه‌ی بازار کند. سامسونگ در این فهرست با عرضه‌ی ۲۲۵٫۶ میلیون گوشی گلکسی رتبه‌ی دوم را به‌ خود اختصاص داد و اپل با عرضه‌ی ۲۳۴٫۶ میلیون گوشی آیفون مقام نخست را کسب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات